• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

سکه‌بازان گوش به فرمان دلار

  • کد خبر : 30777
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
سکه‌بازان گوش به فرمان دلار

اکوایران: در شرایط فعلی ارز مرز 28 میلیون و 800 هزار تومانی را پیش رو دارد، این سقف برای معامله گران سکه حائز اهمیت است و در صورتی که ارز نتواند دوباره از آن فراتر رود، احتمال ریزش به نصف وجود دارد. احتمال تولید کانال 28 میلیون تومانی وجود دارد.

به گزارش اخبار اقتصادی، روز گذشته قیمت جهانی طلا مسیر رشد را ادامه داد و برای دومین روز هفته جاری به کانال 2000 دلاری دعوت شد. قیمت هر اونس طلا صبح دیروز به 2006 دلار افزایش یافت و بعدازظهر 2002 دلار فروخته شد.

تحقیقات نشان می دهد اگرچه بازار سکه با حمایت بازار جهانی طلا همراه بود، اما قیمت سکه امامی نه تنها رشد چشمگیری نداشت بلکه کاهش هم داشت.

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه با 50 هزار تومان کاهش نسبت به روز سه شنبه 28 میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد.

فعالان اقتصادی معتقدند روز گذشته دلالان ارز بر دلار مسلط شدند. به گفته معامله گران، قیمت دلار در تهران که روز سه شنبه روی 50 هزار و 300 تومان بسته شده بود، دیروز در آغاز عملیات نقدی 50 هزار و 330 تومان و ظهر روی 50 هزار و 200 تومان بود. همچنین در بعدازظهر هر برگ اسکناس آمریکا در تهران بین 50 هزار و 200 تا 50 هزار تومان فروخته شد که نسبت به آخرین روز آبان ماه از ثبات نسبی برخوردار بود.

تحلیل معامله‌گران روز چهارشنبه بر طلای مذاب متمرکز شد. آنها معتقدند بازارساز با انجام بازی پول و دلار با طلای مذاب بازار را کنترل می کند و بازی اصلی را در طلای مذاب می بینند. با توجه به حباب منفی طلای مذاب، گروهی معتقد بودند که قیمت دلار باید کاهش یابد و گروهی دیگر مدعی شدند که این امر نشان می دهد بازارساز شاهد کاهش در آینده طلا است که اکنون حباب منفی به طلای مذاب داده است. کارهای فنی می گوید طلای مذاب در حال حاضر پشتوانه 10 میلیون و 400 هزار تومان و مقاومت 10 میلیون و 700 هزار تومانی دارد.

از سوی دیگر در شرایط فعلی سکه سقف 28 میلیون و 800 هزار تومبه را پیش رو دارد که این سقف برای معامله گران سکه حائز اهمیت است و در صورتی که سکه نتواند مجدداً از آن تجاوز کند، احتمال کاهش به نصف سکه وجود دارد. . کانال 28 میلیون تومانی محتمل است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30777

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.