• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

سدهای تهران نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است

  • کد خبر : 39077
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
سدهای تهران نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است

به گزارش اخبار اقتصادی، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور. وی بیان کرد: بارندگی های دو ماه اخیر باعث پر شدن کلی برخی شد سدهای کشور از جمله سدهای خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اگرچه بارندگی‌های دریافتی در دوره گذشته تنش آبی را در برخی استان‌های کشور به ویژه در منطقه جنوب شرق برطرف کرده است، اما در سال هیدرولوژیکی آینده میزان آب ورودی به سدهای کشور با وجود 67 درصد پر بودن همچنان نسبت به سال آبی گذشته 3 درصد کاهش داشته و مصرف آب در کشور همچنان نیازمند توجه و مراقبت است.

قاسم زاده با بیان اینکه وضعیت بارندگی در پایتخت همچنان رو به کاهش است، اظهار داشت: مجموع 5 سد استان تهران هم اکنون 26 درصد پر است که حاکی از کاهش 6 درصدی حجم مخازن این استان نسبت به سال آبی گذشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی که پیامدهای آن در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در کشور ما مشهود است باعث افزایش دمای زمین و در نتیجه افزایش قدرت تبخیر می شود. و این تهدیدی برای منابع آب سطحی کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با مدیریت مصرف و پرهیز از سوء استفاده و مصرف بی رویه به حفظ پایداری منابع آبی کشور کمک کرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39077

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.