• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

سبز شدن اوراق مشتقه همزمان با رشد ارزش معاملات/ افزایش عجیب درآمدزایی در بورس کالا

  • کد خبر : 32301
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
سبز شدن اوراق مشتقه همزمان با رشد ارزش معاملات/ افزایش عجیب درآمدزایی در بورس کالا

اکوایران: بورس تهران در جریان معاملات روز دوشنبه، رشد قیمت نمادهای فراکبی را در میان سهام صنعت فعالیت های کمکی موسسات مالی ثبت کرد. از بین این چهار شرکت، بورس کالای ایران بیش از کل درآمد سه شرکت دیگر در این ماه درآمدزایی داشته است.

اخبار اقتصادی، بورس تهران نسبت به روز گذشته بیش از 50 درصد افزایش ارزش معاملات خرد را تجربه کرد. افزایش چشمگیر ارزش معاملات خرد در بازار سهام در روز دوشنبه منجر به افزایش قیمت سهام فراکاب در بورس تهران شد.

شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، بورس انرژی ایران و بورس ایران فرا. چهار شرکت در بورس وجود دارد. فرآیند درآمدزایی بورس اوراق بهادار تهران و ایران SBI بسیار مشابه است. زیرا هر دو شرکت از کمیسیون معاملات سهام در بازارهای خود درآمد کسب می کنند و رکود و رونق این معاملات تا حدی به یکدیگر بستگی دارد. از سوی دیگر روند درآمدزایی بورس کالا و بورس انرژی ایران بسیار کم به حجم معاملات بورس بستگی دارد.

سود چشمگیر بازار سهام کالا در ماه نوامبر

بورس کالای ایران در آبان ماه امسال با درآمد 94 میلیارد تومانی رشد چشمگیری در درآمدزایی را ثبت کرد. درآمد آبان ماه امسال بورس کالا از کل درآمد آبان ماه سه شرکت معدنی دیگر بیشتر شد. این در حالی است که تفاوت درآمد ماهانه در آبان ماه سال گذشته کمتر بوده است.

تاثیر بانک های مرکزی بر قیمت سنگ آهن و مس

شرکت بورس کالای ایران در هشت ماهه گذشته نشان داده است که در حوزه درآمدزایی بهتر از هشت ماهه سال قبل عمل کرده است. این شرکت در پایان آبان ماه امسال 661 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به 377 میلیارد تومان در هشت ماهه سال 90 یعنی 284 هزار میلیون تومان رشد 75 درصدی را نشان می دهد.

در این هشت ماه بیشترین درآمدزایی در آبان ماه با 94 میلیارد تومبه و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز در مهرماه با رشد 103 درصدی رخ داده است. درآمد ماه نوامبر بورس کالا از رکورد درآمد ماهانه شرکت پیشی گرفت.

020927

بورس اوراق بهادار تهران در هشت ماه گذشته امسال نشان داده است که مانند بورس کالا در زمینه درآمدزایی بهتر از هشت ماهه سال قبل عمل کرده است. این شرکت تا پایان آبان ماه امسال 520 میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به 290 میلیارد تومان در هشت ماهه سال 1401 یعنی 230 میلیارد تومان افزایش 80 درصدی را نشان می دهد.

در این هشت ماه بیشترین میزان درآمدزایی به اردیبهشت ماه با 120 میلیارد تومان و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با رشد 135 درصدی اختصاص داشت. درآمد حاصل از اردیبهشت ماه توسط بورس اوراق بهادار تهران رکورد درآمد ماهانه این شرکت را شکست.

استقلال و پرسپولیس چه زمانی به حراج گذاشته می شوند؟ / خریدار اصلی پرسپولیس کیست؟

020927

شرکت ارزی ایران که روند درآمدی مشابه بورس تهران دارد. در هشت ماهه سال جاری نشان داده است که همانند بورس کالا در حوزه درآمدزایی عملکرد بهتری نسبت به هشت ماهه سال قبل داشته است. این شرکت تا پایان آبان ماه امسال 286 میلیارد تومان درآمد داشته است که نشان دهنده رشد 79 درصدی نسبت به 159 میلیارد تومان در هشت ماهه سال 1401 یعنی 126 میلیارد تومان افزایش است.

در این هشت ماه بیشترین درآمدزایی به اردیبهشت ماه با 59 میلیارد تومان و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با رشد 134 درصدی اختصاص داشت. درآمدزایی اردیبهشت ماه از طریق ارز ایرانی از رکورد درآمد ماهانه این شرکت پیشی گرفت.

تحلیل بنیادی سهام گوسینو / رشد سود خالص 43 درصد در 6 ماه

شرکت بورس انرژی ایران در هشت ماه گذشته نشان داده است که در حوزه درآمدزایی بهتر از هشت ماهه سال قبل عمل کرده است. این شرکت تا پایان آبان ماه امسال 46 میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به درآمد 37 میلیارد تومانی هشت ماهه سال 90 یعنی 9 میلیارد تومان رشد نشان دهنده رشد 25 درصدی است.

در این هشت ماه بیشترین میزان درآمدزایی به شهریور ماه با 7.2 میلیارد تومان و بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز به شهریور ماه با 125 درصد اختصاص داشت. رشد درآمد شهریور ماه بورس انرژی ایران رکورد درآمد ماهانه این شرکت را شکست.

020927

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32301

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.