• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

زمان آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی مشخص شد

  • کد خبر : 33476
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
زمان آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی مشخص شد

اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت پتروپالایش شهید سلیمانی امضا شد.

بر اساس این قرارداد 450 هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی برای ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در اختیار شرکت پالایش شهید سلیمانی قرار می گیرد.

فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت وی در این اقدام اظهار داشت: تحقیقات و مطالعات ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی از سال 1377 آغاز شد که مقرر شد دارای 22 واحد فرآیندی و بیش از 2 یا 3 فاز اجرایی باشد.

وی افزود: با توجه به وسعت این پالایشگاه ممکن است کار ساخت 5 سال یا بیشتر به طول انجامد و در صورت همکاری لازم سهامداران ظرف یکی دو هفته آینده جانمایی اولیه انجام می شود و پس از آن زمین انجام می شود. تسطیح شد و تا 6 ماه دیگر عملیات اجرایی این ابر پروژه آغاز خواهد شد.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی وی در ادامه این اقدام گفت: این پالایشگاه در 3 فاز اجرایی می شود و طی ماه های آینده پس از جانمایی ها عملیات اجرایی خود را آغاز می کند.

وی افزود: 25 درصد از ظرفیت تولید این پالایشگاه صرف تولید محصولات پتروشیمی می شود و در این طرح روزانه حدود 6.5 میلیون لیتر بنزین تولید خواهیم کرد. البته طراحی ها به صورت انعطاف پذیر انجام می شود تا در مواقع لزوم میزان تولید بنزین و پتروشیمی را کم یا زیاد کنیم.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: ساخت و بهره برداری از این پروژه نقش موثری در ایجاد اشتغال در منطقه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر برای جلوگیری از خام فروشی نفت دارد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33476

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.