• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

زاکانی: بیش از 50 درصد مردم اجاره نشین هستند

  • کد خبر : 33906
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
زاکانی: بیش از 50 درصد مردم اجاره نشین هستند

رکنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران یکشنبه 3 دی ماه 1402 گزارشی از کمپین امید و سربلندی در یک سال گذشته را تقدیم مخاطبان می کند. شهرداری تهران بود

شهردار پایتخت در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز 100 روز از تجاوز به غزه می گذرد، اظهار داشت: ما این مصیبت بزرگ را محکوم می کنیم و همچنین مصیبت بزرگتر حمایت آمریکا از این حوادث و حوادث را محکوم می کنیم. حمله کنند. در مورد یمن

شهردار تهران ضمن تقدیر از شورا برای ارائه فرصت ارائه لایحه بودجه شیشه ای بر اساس برنامه و همچنین ارائه گزارش ستاد امید و عزت، یادآور شد: دو نکته که دشمن هدف قرار داده و از آن تلاش کرده است. سود در سال گذشته؛ او آشفتگی ایجاد می کرد و شرایطی ایجاد می کرد که امید و ایمان مردم مورد حمله قرار می گرفت. بنابراین با برنامه ریزی دقیق و برنامه ریزی از قبل و سرمایه گذاری، هدف یافتن راهی بود که در سخت ترین رویارویی با ما در بخش نرم و سخت، مردم را ناامید و به ایمان مردم خیانت نکردند. و ظرفیت انسجام ملی کشور و نیز تهاجم به پایه های مردم.
وی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت برآمده از آن به دنبال این بود که راهی را طی کند که حرکت مزدورانه دشمن را خنثی کند تا دل مردم از امید و ایمان خالی شود، یادآور شد: به این معنا سال گذشته تصمیم گرفتیم. در هفته، پروژه‌های آغاز شده در دوره ششم را پیش‌بینی کنید و پروژه‌های نیمه تمام گذشته را پیگیری کنید و با عنوان کمپین امید و افتخار، کارها را پیش ببرید.
تشکیل یک حرکت همگانی برای خدمت رسانی با امید و افتخار به مردم.
زاکانی با تاکید بر اینکه این کمپین پایش نتایج و برنامه ها تعیین کننده اقدامات است، اظهار داشت: تلاش شده تا شکاف و بی عدالتی شمال و جنوب شهر کاهش یابد و تاخیرهای گذشته جبران شود. نهضت خدمت رسانی باید برای مردم انجام شود و در نهایت آنچه مردم می خواهند در اختیارشان است و مایه امید و افتخار ماست.
شهردار تهران همچنین بیان کرد: رقابتی بین مناطق، سازمان ها و مجموعه های شهرداری شکل گرفت و سعی کردیم مردمی با مشارکت و همدلی در کنار خود داشته باشیم که البته با اجرای طرح «من شهردار هستم» یک پله بالاتر از مشارکت بود.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم پروژه ها را شفاف جلو ببریم تا چشم انداز شورا و اداره شهر نگاهی از منظر خدمت صادقانه، پیگیر و دانشگاهی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باشد. سعی شد با این چشم انداز کمبودهای گذشته جبران شود و از این نظر برنامه ریزی دقیق و مدبرانه ای برای ادامه موضوع انجام شد و برای هر کدام از این پروژه ها چه پیگیری هایی صورت نگرفت.
زاکانی با بیان اینکه تا امروز 90 رویداد را تکمیل کرده ایم، تاکید کرد: پروژه های ما تا دو هفته به پایان نرسید که سه درصد از کل آمار را نشان می دهد.
6. تلاش برای تکمیل هزینه پروژه های بر زمین مانده در گذشته
شهردار تهران 328.2 همات را ارزش مالی تمام پروژه های این رویداد اعلام کرد و یادآور شد: 77.2 همات از این اعتبارات مسکن نیست. این 90 پروژه در 820 نقطه پیگیری شد و این افتخاری برای ما بود که به مردم خدمت کنیم و امیدواریم بتوانیم به آنها خدمت کنیم.
وی افزود: 6 مورد از این رقم مربوط به پروژه های قبل از مدیریت شهری دوره ششم تا شهریور 1400 بوده و مابقی به دوره جدید اختصاص یافته است.
زاکانی با بیان اینکه این اقدامات بدون توجه و حمایت ویژه شورا و مسئولان کشور انجام نمی شد، تصریح کرد: بدون عنایت مردم نمی توانستیم قدم به قدم پیش برویم اما توانستیم این کار را انجام دهیم. عالی گذشت گامی برای پیگیری ایده های بزرگتر برای شهر. امیدواریم اقدامات جدی انجام شده روز به روز خود را نشان دهد و بتوانیم خدمات رسانی کنیم.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما وارثان گذشته ای شیرین و تلخ هستیم، تصریح کرد: ما وظایف بزرگ و خطیری داریم که این گذشته را بشناسیم و در مسیر اصلاح حرکت کنیم. ما منتخب مردم و به عنوان رکن چهارم قانون اساسی تلاش جدی و نگاه ویژه ای به جایگاه خود داریم که با خدمت به دنبال احیای آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه در اجرای قوانین نواقصی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ماده 100 جایگاهی را برای ما محفوظ دارد اما به هیچ وجه در آن جایگاه نیستیم. اجرای صحیح قانون اساسی به ما این امکان را می دهد که نظام اسلامی جزئی را که مقام معظم رهبری فرمودند با مشارکت مردم تکمیل کنیم و بتوانیم الگو ارائه دهیم.
دستاوردهای تهران الگویی برای کل کشور شد
زاکانی با بیان اینکه نوع نگاه کلان شهر تهران برای رهبر فرزانه انقلاب بسیار مهم است، تصریح کرد: اهمیت تهران فراتر از یک کلان شهر است چرا که نماد شکوفایی و سبک زندگی در کشور است. تهران در مجموع از همه احزاب، اقوام و مذاهب تشکیل شده و مایه مباهات و سرمایه جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری فرمودند تهران الگوی شهرهای سراسر کشور است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر کارهای ناقص به دست ما رسیده و انتظاراتی از ما وجود دارد، گفت: گلایه ای که از صدا و سیما داشتم که به تهران توجه نمی کنند به همین دیدگاه اشاره دارد. اینطور نیست که اگر تهران توسعه پیدا کند، از سراسر کشور به تهران بیایند، بلکه اتفاقاتی که در پایتخت می افتد به سرعت مورد توجه قرار می گیرد و می توان الگوبرداری کرد.
وی با تاکید بر اینکه درخواست ما از صدا و سیما پخش وقایع بزرگ شهر است، یادآور شد: تخصص و نیاز تهران فارغ از اینکه ما باشیم یا هرکس دیگری، این تخصص است. دعوای ما در کشور اثر موج می زند و اگر فکری داشته باشیم گسترش پیدا می کند. همه ایران خانه ماست اما تهران ویژگی خاصی دارد که مسئولان باید به آن توجه کنند.
لزوم توجه به الگوی معماری ایرانی- اسلامی
زاکانی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری شورا و شهرداری ، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که هویت و معماری شهر باید بر اساس الگوی معماری ایرانی – اسلامی باشد. می‌توانیم معماری را سنتی، دلنشین و آرامش‌بخش کنیم و از طرفی دید حداکثری داشته باشیم و زیرساخت‌های شهر را بر اساس آن تغییر دهیم تا نمونه‌های انگشت شماری از خروار جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم. اگر در تهران اجرا شود در شهرهای دیگر هم اجرا می شود. چون تهران سخت ترین جاست. مدیریت حدود 9 میلیون ساکن و حدود 14 میلیون نفر فعال کار آسانی نیست.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه برای شهر نیاز است باید با سه مولفه صادقانه، پیگیر و علمی انجام شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید محیط زیست را حفظ کنیم. وی با بیان اینکه باید جنگ را با حاشیه نشینی و مظاهر مشکلات در شهر آغاز کنیم و ریشه آنها را از بین ببریم.
وی ادامه داد: توجه به دین و اخلاق بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شود. اگر کار فرهنگی غلط باشد مضر و اگر درست باشد سازنده است. بنابراین باید مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
توسعه فضاهای سبک زندگی ایرانی-اسلامی در تهران
زاکانی با بیان اینکه برنامه ها باید رضایت نخبگان و رضایت مردم را جلب کند، یادآور شد: توسعه فضاهایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و پیشگیری از فساد و صیانت از پاکی مدیران باید باشد. در نظر گرفته شده است.
شهردار تهران گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید در مقابل زیاده خواهی و زیاده خواهی مردم واکنش نشان دهیم. ما همه این ویژگی ها را سرلوحه افکار و اعمال خود قرار دادیم و در قالب چهار تحول در برنامه چهارم امور را دنبال کردیم. این افق بزرگی است که از ما و شما خواسته خواهد شد.
زاکانی با تاکید بر اینکه شهر ما واقعیت های تلخ و شیرینی دارد، گفت: تهران 238 سال است که پایتخت بوده و 9.5 میلیون نفر ساکن و 13.5 میلیون نفر ساکن فعال دارد و وجود ادارات مختلف در این شهر یکی از مزیت های قطعی تهران است. . ما دستگاه ها را یک نقطه ضعف نمی دانیم، بلکه به عنوان یک مزیت آشکار.
شهردار تهران با بیان اینکه تهران 238 سال بدون الگوی مناسب رشد کرده است، تصریح کرد: تا سال 1348 تهران از غرب الگو گرفته و پس از آن در تهران با توسعه شرقی-غربی الگوبرداری کرده اند. از آمریکا. تهران باید برای 10.5 میلیون نفر اسکان بدهد، اما چرا امروز اسکان 9.5 میلیون نفر در این شهر اینقدر سخت است؟
وی همچنین تصریح کرد: امروز در تهران با آسیب های خاصی از جمله آلودگی هوا مواجه هستیم که مانند امروز، دیروز و پنج سال پیش نخواهد بود و مدت هاست که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. مهم این است که در برابر آلودگی هوا چه باید کرد. مشکل دیگر ترافیک است. می‌توانیم مردم را ساعت‌ها در ترافیک گیر نکنیم و می‌توانیم کار کنیم.
17 درصد بافت تهران ناپایدار است
زاکانی با بیان اینکه 17 درصد بافت تهران ناپایدار است و مهم نجات مردم از این آسیب هولناک است، تاکید کرد: بد مسکنی و بی خانمانی یکی دیگر از مشکلات شهر تهران است و بیش از 50 درصد مردم مستاجر و 61 درصد حقوق بگیر هستند. به اجاره مسکن اختصاص دارند و با این شرایط چه چیزی امیدواریم مردم را به سمت توسعه هدایت کند. بین شما و جنوب شهر از نظر عدالت کیلومترها فاصله است. چرا باید بخشی از تهران در فقر باشد و بخشی دیگر غرور بفروشد؟ تمام نقاط شهر باید آباد باشد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33906

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.