• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

ریزش قیمت طلا و سکه در تهران

  • کد خبر : 39573
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
ریزش قیمت طلا و سکه در تهران

اکو ایران: امروز قیمت سکه به 39 میلیون تومان و قیمت طلای 18 عیار نیز کاهش یافته است.

اخبار اقتصادی، بازار ارز پس از چند روز تعطیلی با کاهش قیمت ها، امروز شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ فعالیت خود را از سر گرفت.

به گفته معامله گران، افت قیمت ناشی از سیگنال های سیاسی ارسال شده به بازار است و به گفته فعالان بازار، بزرگترین بلاتکلیفی و چالش معاملاتی در روزهای آینده، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است. همچنین انتخاباتی که در سالی که انتخابات آمریکا در آن برگزار می شود با حضور ترامپ برگزار می شود. در این شرایط، گمانه زنی ها درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ماه آینده در میان برخی معامله گران و رسانه ها داغ شده است.

در ادامه خبر دیگری با محوریت سفر ولیعهد عربستان به ایران مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. خبری که خبرگزاری ایرنا منتشر کرد و در این باره نوشت: ولیعهد عربستان سعودی شب گذشته در تماس تلفنی با «محمد مخبر» دعوت سرپرست ریاست جمهوری را برای سفر به ایران پذیرفت.

این در حالی است که به ادعای معامله گران، قیمت دلار هرات صبح امروز با قیمت 58 هزار تومان باز شد; اما در همان ساعات اولیه اوضاع بدتر شد. لازم به ذکر است که شیب نزولی دلار هرات با شروع بازار دبی اندکی افزایش یافت و اسکناس آمریکا تا محدوده 57 هزار و 600 تومان کاهش یافت.

همچنین قیمت درهم امارات متحده عربی با اختلاف منفی 20 تومانی باز شد و تا اواسط بعد از ظهر به 15 هزار و 760 تومان رسید که نسبت به دو روز گذشته 80 تومان افت را نشان می دهد. علاوه بر بازار آزاد، در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به روز کاری قبل با ثبات ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله های دلاری نیز ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان معامله می شود.

قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز نسبت به روز کاری قبل به 48 هزار و 626 تومان افزایش یافت و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 402 تومان رسید. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات 12 هزار و 201 تومان و نرخ حواله آن 11 هزار و 392 تومان است.

حال و هوای بازار ارز را کنار بگذاریم، معامله گران سکه در جریان معاملات نقدی امروز شاهد کاهش قیمت سکه امامی به 39 میلیون تومان بودند. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، این فلز زرد ملی حدود 39 میلیون و 850 هزار تومان قیمت دارد که نسبت به چند روز گذشته بین 300 تا 400 هزار تومان ارزان شده است. همچنین طلای 18 عیار ظهر امروز در حدود 3 میلیون و 257 هزار و 100 تومان معامله شد که این رقم نسبت به روزهای اخیر نزدیک به 70 هزار تومان کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39573

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.