• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

رونق تجارت فولاد به دلیل محدودیت عرضه

  • کد خبر : 34369
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
رونق تجارت فولاد به دلیل محدودیت عرضه

اکو ایران: کاهش حجم عرضه باعث رونق معاملات شمش فولاد در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران شد. بازگشت انتظارات تورمی به مسیر رشد، همزمان با کاهش عرضه، از افزایش قیمت شمش فولاد در رینگ داخلی حمایت کرد، به طوری که میانگین قیمت فروش شمش فولادی به 19200 تومان رسید.

اخبار اقتصادی، 94 درصد شمش فولاد عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران در روز دوم بهمن ماه مورد معامله قرار گرفت. کاهش قابل توجه حجم عرضه بر این رشد نسبت مذاکره تأثیر داشت.

94 درصد عرضه فروخته شد

روز دوشنبه 11 بهمن ماه بیش از 107 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران به فروش رسید. حداقل قیمت پایه این محصول 18200 تومان تعیین شد. حداکثر قیمت پایه 19143 تومان بوده است. برای این محصول 196 هزار تن تقاضا در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران ثبت شد. مقدار تقاضا نسبت به تقاضای معمول هفتگی در این رینگ تغییر محسوسی نداشت اما کاهش حجم عرضه بر رونق معاملات بیلت فولادی افزود. در این شرایط، ایجاد جریان فزاینده در بازار آزاد ارز و رشد انتظارات تورمی موجب افزایش حجم معاملات در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران با وجود رشد قیمت پایه شد. به این ترتیب در این روز 101 هزار تن شمش فولاد در این بازار فروخته شد که رابطه حجم معاملات و عرضه به 94 درصد رسید.

فولاد گران قیمت؛ به ضرر اپراتور

طی دوشنبه دوم بهمن ماه، 101 هزار تن شمش فولاد با میانگین قیمت پایه 19 هزار و 212 تومان فروخته شد. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بورس، قیمت نهایی این شمش برای نورد به 21 هزار تومان می رسد. با احتساب هزینه حمل حداقل 500 تومان برای انتقال این شمش به واحد نورد و هزینه تبدیل معادل 1.1 درصد نرخ شمش؛ میله تولید شده با این فولاد قیمت نهایی 23800 تومان دارد. در عین حال هر کیلوگرم میلگرد تقویت کننده در بازار آزاد تهران با نرخ 23 هزار و 600 تومان به فروش می رسد و به همین دلیل قیمت شمش فولادی با کشش قیمتی محصول نهایی در بازار مطابقت ندارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34369

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.