• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

رسمی شدن دستفروشان به سال آینده موکول شد

  • کد خبر : 36783
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
رسمی شدن دستفروشان به سال آینده موکول شد

اکوایران: برنامه رسمی شدن دستفروشان به سال آینده موکول شد. هنوز زمینه نهایی برای فروشندگان خیابانی در پرتال ملی صدور مجوز تعریف نشده است. در واقع چندین نمونه مجوز برای دستفروشان در پرتال ملی صدور مجوز صادر شده است و پس از انجام آزمایشی، دستفروشان می توانند از این درگاه مجوز رسمی دریافت کنند. علاوه بر این، هیچ سیستم دیگری برای اطلاع رسانی به فروشندگان خیابانی از محل آنها تکمیل نشده است.

اخبار اقتصادی، تقریبا از اواسط آبان ماه سال گذشته، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت کار وعده رسمی شدن دستفروشان در سطح شهر تهران را دادند. اواخر بهمن ماه امسال شهرداری تهران از رسمی شدن دستفروشان خبر داد. بر اساس اعلام مسئولان شهرداری تهران در اسفندماه سال جاری، با هماهنگی وزارت تعاون، درگاه ملی مجوز، دستفروشان می توانند با ورود به درگاه ملی مجوز، پروانه کار سیار را دریافت کرده و سپس از مزایای این مجوز بهره مند شوند. . .

چند روز پیش مدیرعامل سازمان بازرگانی و صنایع استان تهران از استخدام رسمی دستفروشان و تحت پوشش بیمه ای با ثبت نام در درگاه ملی صدور مجوز خبر داد.

البته همزمان با بیان بیگی، دستفروشان از بیمه معاف خواهند شد. به علاوه، شما مالیات نخواهید پرداخت. این موضوع از سوی سازمان امور مالی نیز اعلام شد که از دستفروشان مالیات دریافت نمی کنند.

اما مشکل اینجاست که دستفروشان پس از ثبت نام و تاییدیه، مکان جدیدی را که شهرداری در اختیار آنها قرار داده انتخاب کرده و به فعالیت خود ادامه می دهند. موضوعی که از نگاه برخی تحلیل گران آغازی برای اخذ مالیات سنگین از دست فروشان خیابانی است.

اما بر اساس اظهارات مدیرعامل سازمان بازرگانی و صنایع استان تهران، در مرحله اول 5000 دستفروش در بازارهای محلی شناسایی و کد ملی و اطلاعات آنها و ثبت نام دستفروشان ثبت و ثبت شد. در پایان آوریل آغاز خواهد شد.

سعید بیگی گفت: تاکنون چندین پروانه نمونه در قالب درگاه ملی مجوز برای دستفروشان صادر شده است و پس از انجام آزمایشی، دستفروشان می توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز، در قالب دستفروشان نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

بیگی امروز در گفتگویی مجددا بر ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و اعلام کرد که دستفروشان ابتدا باید از طریق درگاه ملی صدور مجوز پروانه کسب سیار دریافت کنند. به گزارش ایسنا، وی افزود: در مرحله دوم از طریق سامانه دیگری که در اپلیکیشن شهرزاد آماده می شود، می توانند از فعالیت خود مطلع شوند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36783

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.