• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

رتبه چهارم کالاهای وارداتی طلا بود.

  • کد خبر : 35813
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
رتبه چهارم کالاهای وارداتی طلا بود.

اکوایران: اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک نشان می دهد در 11 ماه امسال 26.5 تن شمش طلا به ارزش 1707 میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است.

اخبار اقتصادی: واردات این حجم از شمش طلا به کشور 2.85 درصد از ارزش کل واردات کشور در دوره زمانی را به خود اختصاص داد و با این شرایط این محصول توانست رتبه چهارم را در بین کالاهای اصلی وارداتی به خود اختصاص دهد. از کشور

این گزارش از واردات شمش طلا به کشور در بهمن ماه 1402 حاکی از آن است که در ماه گذشته 2 تن شمش طلا به ارزش 131 میلیون دلار به کشور وارد شده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 461 شمش طلا وارد کشور شده است. کیلوگرم و به ارزش 27 میلیون دلار.

تجارت خارجی کشور در بازه زمانی مورد تجزیه و تحلیل بالغ بر 94 میلیارد و 831 میلیون دلار بوده و اطلاعات اعلام شده از سوی گمرک نشان می دهد که در بازه زمانی مورد بررسی حجم کالاهای وارداتی به کشور از نظر ارزشی معادل 32 میلیون و 683 هزار تن بوده است. و 359 میلیون دلار بود.

در این گزارش، در خصوص عمده واردات شمش طلا به کشور از طریق گمرک در 11 ماهه امسال، خاطرنشان می شود که در این مدت، بیشترین میزان واردات شمش طلا در 11 ماهه امسال از نظر وزنی بوده است. از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شد و این گمرک 72.15 درصد از وزن وارداتی این محصول را به خود اختصاص داد.

این گزارش حاکی از آن است که گمرک باشماق با سهم 18 درصد و گمرک تبریز با سهم 7.37 درصد از واردات شمش طلا در 11 ماهه امسال رتبه های دوم و سوم را در بین گمرکات واردکننده این محصول به خود اختصاص داده اند.

بنابراین گزارش هیات دولت در آذرماه سال گذشته برای ایجاد تسهیلات برای واردات شمش طلا تصویب شد که پس از این تصویب واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35813

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.