• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

دو برابر سقف تراکنش های آفلاین در شبکه بانکی

  • کد خبر : 38300
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
دو برابر سقف تراکنش های آفلاین در شبکه بانکی

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از بانک مرکزی این بانک طی بخشنامه شماره 22848/03 مورخ 02/04/1403 موارد زیر را گزارش کرد:

معاونت محترم فناوری های نوین بانک مرکزی طی بخشنامه شماره 486/03 مورخ 05/01/1403 در خصوص افزایش سقف عملیات خرید اشخاص حقیقی، هیأت عامل بانک مرکزی را در جلسه مورخه تشکیل جلسه می دهد. 27/12/1402 با استناد به اختیارات مقرر در ماده 17 دستورالعمل شفاف سازی عملیات بانکی اشخاص حقیقی با اصلاحات و الحاقات بعدی مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی بخشنامه شماره 33944/02. 18/02/1402 که طی آن آستانه های مقرر در دستورالعمل های مذکور در شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی به استاندار محترم افزایش یافت. بانک مرکزی با افزایش آستانه های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی به شرح زیر موافقت کرد:

سقف مجاز کل مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت آفلاین از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی در هر موسسه اعتباری روزانه به دو میلیارد ریال و ماهانه ده میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل فیلد در فرم های مربوطه و ارائه مدارک مثبته مبنی بر اتمام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در حواله های روزانه درون بانکی و بین بانکی الکترونیکی افراد از حساب های غیرتجاری آنها. گروهی که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بیش از دو میلیارد ریال اعمال می شود، از این پس برای مبالغ بیش از چهار میلیارد ریال ضروری خواهد بود. همچنین در حواله‌های الکترونیکی درون بانکی و حضوری بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیش از دو میلیارد ریال تا چهار میلیارد ریال، البته ارائه اسناد مثبته مبنی بر معامله، قرارداد یا دلیل الزامی نیست. از انتقال وجه، اما تکمیل قسمت (فیلد) در فرم های مربوطه الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید با هر کارت پرداخت و همچنین با کلیه کارت های پرداختی متعلق به مشتریان واقعی به دو میلیارد ریال در روز افزایش می یابد. مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت مسئولیت کنترل این آستانه برای هر کارت را بر عهده دارد.

بانک‌ها موظفند نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی افراد و همچنین نسخه‌ای از «دستورالعمل اخذ مدارک موضوع تبصره (7) تبصره (2) ماده (10) و تبصره (11) را ارائه کنند. ) دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی که ماده (4) آنها مطابق با تغییرات مذکور اصلاح شده است، باید به اطلاع کلیه واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری برسانند و بر حسن اجرای آنها بر اساس مفاد بخشنامه نظارت کنند. شماره 149153/96 مورخ 1395/05/16.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38300

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.