• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

دسترسی به کابین های صادراتی ارائه شد / جزئیات جدید در مورد روش های تسویه تعهدات ارزی

  • کد خبر : 33013
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
دسترسی به کابین های صادراتی ارائه شد / جزئیات جدید در مورد روش های تسویه تعهدات ارزی

اکوایران: از سال 1398 تا 1400 دسترسی به کلبه های صادراتی متعهدین ارزی برای ایفای تعهد ارزی فراهم شد و با این شرایط بخشی از مشکل تعهد ارزی این دسته از صادرکنندگان حل شد.

اخبار اقتصادی؛ با تصویب کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، امکان استفاده از 1401 مجوز صادراتی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان دی ماه سال جاری فراهم شد. گمرک ایران با اعلام این خبر اعلام کرد که کلبه های صادراتی متعهدین ارزی بین سال های 1398 تا 1400 با هدف فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس در سامانه سانا برای رعایت تعهدات ارزی ایجاد شده است. . از سالهای فوق الذکر

در همین راستا کنفدراسیون صادرات ایران نیز اعلام کرد که این اقدام کارگروه رفع تعهد ارزی به منظور تسریع در روند اجرای تعهدات مبادله ای صادرکنندگانی که نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند، انجام شد. تبادل. تعهدات مبادله ای ناشی از صادرات آنها به هر دلیل. از سوی دیگر، مصوبه این شورا همچنین به این نکته اشاره می کند که به دلیل اینکه مهلت عدم اعمال محدودیت تجاری برای صادرکنندگان کالاهای مشمول استثناء تا پایان آبان ماه سال جاری به پایان رسیده و به منظور جلوگیری از اعمال محدودیت در روند کسب و کار فعلی افراد مشمول این. استثنائات مهلت رفع محدودیت های تجاری برای این دسته از صادرکنندگان به منظور ایجاد دسترسی و ثبت اطلاعات گذشته تا پایان سال 1402 تمدید می شود.

کنفدراسیون صادرات همچنین خاطرنشان کرده است که در صورت احراز بازگشت ارز به روش فوق، طبق ضوابط برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای مربوط به طرح انجام خواهد شد. همچنین سازمان امور مالیاتی موظف است معافیت درآمد خدمات فنی و مهندسی را از سال های 1397، 1400 و 1401 اعمال کند. از سوی دیگر مجوز صادرات 1401 برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تا پایان دی ماه سال جاری قابل استفاده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33013

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.