• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

در رینگ پایانی میلگرد نتوانست تا کانال بالایی بالا برود.

  • کد خبر : 36774
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
در رینگ پایانی میلگرد نتوانست تا کانال بالایی بالا برود.

میلگردها در روزهای پایانی اسفندماه با نرخ 26 هزار و 700 تومان به ازای هر کیلوگرم لاستیک فیزیکی، رقمی بالاتر از میانگین قیمت این محصول در این بازار در دوره سالانه به فروش رسید. این در حالی است که میلگرد در بازار سهام 800 تومان ارزانتر از کالا در بازار آزاد فروخته شد و معاملات بورس را ارزشمند کرد.

اخبار اقتصادی، رونق معاملات پروفیل بلند فولاد در دایره صنعتی بورس کالا در چند روز پایانی سال 1402 کاهش یافت. سختی حمل و نقل محصول در روزهای پایانی سال باعث شد تا برخی از متقاضیان از خرید خودداری کنند به همین دلیل حجم فروش پروفیل فولادی در روز چهارشنبه 2 اسفندماه نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

رونق نسبی بخش های حلقه.

بررسی داده های رینگ صنعتی بورس کالای ایران حاکی از عرضه 117 هزار تن میلگرد و تیرآهن در رینگ صنعتی بورس کالای ایران در روز چهارشنبه 2 اسفند است. برای این محصول ۸۳ هزار تن تقاضا ثبت شد و در نهایت حدود ۴۹ درصد عرضه به بازار عرضه شد. به این ترتیب حدود 42 درصد از محصولات عرضه شده در این بازار به فروش رسید.

حجم فروش پروفیل های فولادی رینگ فیزیکی در روز 2 اسفند ماه بیشتر از میانگین هفتگی فروش پروفیل های بلند فولادی رینگ فیزیکی در دوره سالانه بوده است. این در حالی است که حجم عرضه، تقاضا و میزان فروش محصولات نسبت به هفته قبل در ۲۵ اسفند کاهش یافته است.

چهارشنبه 25 اسفندماه 163 هزار تن مقاطع بلند فولادی شامل تیرآهن و میلگرد در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. برای این محصول 198 هزار تن تقاضا ثبت شد که نشان دهنده حداقل تاریخی در این رینگ در ماه های اخیر است. سرانجام در این روز 103 هزار تن پروفیل فولادی اعم از تیرآهن و میلگرد در این بازار به فروش رسید.

اکثر محصولات ارائه شده در رینگ فیزیکی تاریخ تحویل 3 روز کاری دارند. بنابراین خریداران این محصولات باید شب ششم اسفندماه برای تحویل کالای خریداری شده به واحد تولیدی مراجعه کنند. با توجه به سختی دریافت کالا در روزهای پایانی سال و انتقال آن به انبار مورد نظر خریدار، کاهش نسبی تمایل به خرید در روزهای پایانی سال قابل توجیه است. اگرچه انتظار افزایش تورم در کشور باعث شده است که با وجود مشکلات موجود در دریافت و حمل کالا، برخی فعالان بازار همچنان تمایل به خرید داشته باشند.

کاهش پیشنهادات جذاب به دلیل افزایش بخش‌های کاست

در روزهای پایانی اسفندماه بالغ بر 86 هزار تن انواع شمش فولادی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 22 هزار و 796 تومان عرضه شد. این محصولات با قیمت پایه 22 هزار و 796 تا 24 هزار و 460 تومان به رینگ صنعتی بورس کالای ایران ارسال شد. تقاضای 40 هزار تنی برای انواع میله های عرضه شده در رینگ فیزیکی ثبت شد و در نهایت 27 هزار و 600 تن میله از این بازار به فروش رسید.

کاهش حجم عرضه و عدم عرضه برخی از میلگردهای پرتقاضا مانند میلگردهای متوسط ​​شرکت ذوب آهن اصفهان در کاهش حجم تقاضا و حجم معاملات در رینگ فولاد موثر بود. بخش ها در روز چهارشنبه 23 مارس.

متوسط ​​قیمت فروش میلگردهای آرماتور رینگ مورد بررسی به 24494 تومان به ازای هر کیلوگرم از این محصول رسید. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون اعضا، میانگین قیمت فروش پروفیل بلند فولادی در این بازار به 26 هزار و 700 تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که همزمان هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران با نرخ 27 هزار و 500 تومان معامله شد. بنابراین اختلاف قیمت 800 تومانی بورس و بازار آزاد محرک نسبتا خوبی برای ثبت تقاضا در رینگ فیزیکی بود. اما کاهش عرضه محصولات پرتقاضا مانع از این امر شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36774

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.