• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

درباره دانشگاه مدیترانه شرقی کشور قبرس

  • کد خبر : 31343
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
درباره دانشگاه مدیترانه شرقی کشور قبرس

در سال های اخیر مهاجرت به جهت تحصیل با رشد چشمگیری رو به رو بوده است. قبرس در میان کشورهای دنیا به دلیل هزینه ی پایین زندگی و آب و هوای مناسب، توانسته هر ساله مهاجران زیادی را به سوی خود جذب کند. کشور قبرس از دانشگاه های متنوعی برخوردار بوده و مدرک تحصیلی دریافتی از آن نیز در بسیاری از کشورهای دنیا معتبر می باشد. دانشگاه مدیترانه شرقی یا به اختصار EMU واقع در قبرس شمالی، یکی از بهترین گزینه ها به منظور تحصیل در این کشور بوده که در ادامه به بررسی کامل این دانشگاه خواهیم پرداخت.

درباره دانشگاه مدیترانه شرقی

EMU یک دانشگاه دولتی بوده که از سال 1979 آغاز به کار کرده و توانسته لقب بهترین دانشگاه قبرس شمالی را کسب کند.  دانشگاه مدیترانه ی شرقی دارای بیش از 90 رشته در مقطع کارشناسی، 80 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته در مقطع دکتری بوده از این روی متقاضیان می توانند بر اساس استعداد و علاقه ی خود حق انتخاب داشته باشند.

زبان تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی

دروس دانشگاه مدیترانه شرقی، به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود.  از میان رشته های انگلیسی زبان این دانشگاه می توان به معماری، گردشگری، پزشکی، دندان پزشکی، کامپیوتر و فناوری اشاره کرد. آن دسته از متقاضیانی که تسلط کامل بر زبان ترکی و یا انگلیسی را نداشته نیز می توانند با شرکت در کلاس های مقدماتی آموزش زبان این دانشگاه قبل از شروع سال تحصیلی، مهارت لازم را کسب کرده و با آمادگی کامل در کلاس های درس حاضر شوند.

دانشکده و رشته های تحصیلی

EMU دارای 12 دانشکده بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده معماری، حقوق، پزشکی، هنر و علوم، داروسازی، گردشگری و غیره اشاره کرد.

طرح تبادل دانشجو

از میان دیگر ویژگی های دانشگاه مدیترانه شرقی می توان به طرح تبادل دانشجو اشاره کرد.

بر اساس این طرح دانشجویان می توانند یک یا دو ترم تحصیلی خود را در دانشگاه های معتبر کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، ایتالیا و کره جنوبی سپری کنند.

بیشتر بدانید : دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس

اخذ پذیرش EMU

به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه به همراه داشتن مدارک ذیل الزامی است.

  • کپی آخرین مدرک تحصیلی ( حداقل مدرک کارشناسی)
  • کپی مدارک شناسایی
  • کپی پاسپورت
  • مدارک زبان انگلیسی در صورت وجود
  • توصیه نامه و انگیزه نامه (در مقطع کارشناسی ارشد)
  • ارائه پرتفولیو (تنها برای دانشجویان معماری وهنر)

رنکینگ دانشگاه مدیترانه شرقی

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم، EMU از موقعیت و رتبه ی بسیار بالایی میان دانشگاه های کشور قبرس برخوردار بوده است. بر اساس آمار بدست آمده دانشگاه مدیترانه شرقی موفق به کسب رتبه ی اول در میان دانشگاه های بومی کشور قبرس و رتبه ی 500 در میان تمامی دانشگاه های جهان شده است.

هزینه ی تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی

هزینه ی تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی

EMU دارای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی بوده از این روی شهریه ی تحصیل در هر رشته با دیگری متفاوت می باشد. این دانشگاه به منظور رفاه حال دانشجویان و کاهش هزینه ها 25 تا 50 درصد بورسیه تحصیلی به دانشجویان خود اعطا می کند. به طور کلی هزینه ی یک سال تحصیل با احتساب بورسیه ی 50 درصدی در این دانشگاه، حداقل 6480 دلار و حداکثر 10000 دلار می باشد.

نکته: رشته های پزشکی و دندان پزشکی مشمول بورسیه ی تحصیلی نمی شود و شهریه ی سالانه ی آن حدود 21198 دلار می باشد.

روش های اخذ بورسیه  تحصیلی

به منظور اخذ بورسیه ی تحصیلی این دانشگاه متقاضیان میبایست در زمان ثبت نام، درخواست خود را به این منظور ارسال کنند تا دانشگاه با بررسی وضعیت کارنامه ی دانشجو، درصد بورسیه را تعیین کند.

امکانات دانشگاه مدیترانه شرقی

مشاوره سلامت: به منظور رفاه حال دانشجویان و کادر علمی این دانشگاه، بخش مشاوره ی سلامت جسمی و روحی دانشگاه مدیترانه شرقی، از ساعت 8 صبح الی 8 شب مشغول به کار می باشد.

زمین های ورزشی: دانشگاه مدیترانه ی شرقی دارای یکی از بزرگ ترین مجمتع های ورزشی بوده که امکاناتی نظیر سالن کشتی، سالن ورزش های رزمی، سالن ایروبیک و پیلاتس را دارا می باشد.

این مجتمع ورزشی دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و در تمام طول هفته نیز دایر می باشد.

باشگاه های ساحلی این دانشگاه نیز از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده و امکان فعالیت های ورزشی گوناگون را برای دانشجویان فراهم می کند.

کتابخانه ی مجهز: کتابخانه ی این دانشگاه با مساحتی در حدود 8000 متر یکی از مجهز ترین کتابخانه ها در قبرس شمالی محسوب می شود.

دانشجویان می توانند به جهت انجام پروژه های تحقیقاتی خود به این محل مراجعه کنند.

حمل و نقل: یکی از بهترین ویژگی های این دانشگاه، رایگان بودن خدمات حمل و نقل می باشد.

دانشگاه مدیترانه شرقی دارای دو سرویس حمل و نقل بوده که هر یک مسیرهای خاصی را طی می کند.

اقامتگاه: بزرگ ترین اقامتگاه دانشجویی قبرس شمالی در اختیار دانشگاه مدیترانه شرقی بوده از این روی این اقامتگاه، ظرفیت بسیار بالایی دارد.

تمامی خوابگاه های این دانشگاه دارای امکاناتی نظیر نگهبانی، کمد لباس، یخچال، رختشویی، اتاق های معلولین و غیره بوده تا رفاه حال دانشجویان را تا حد امکان تامین کند.

رستوران و سالن های غذاخوری: رستوران و کافه تریا این دانشگاه هر روزه غذاهای گرم و تازه به دانشجویان ارائه می کند.

این رستوران دارای کامل ترین منو بوده و اکثر غذاهای ملل را نیز طبخ می کند.

دانشجویان می توانند وعده های غذایی خود را با هزینه ی کمتری از رستوران و کافه تریا دانشگاه دریافت کنند.

کادر علمی EMU

کادرعلمی دانشگاه مدیترانه شرقی متشکل از متخصصین و افراد برجسته بوده از این روی دانشجویان این دانشگاه از سطح سواد بسیار بالایی برخوردار می باشند. دانشگاه مدیترانه شرقی همواره سعی داشته تا علاوه بر آموزش تئوری، مهارت های عملی دانشجویان را نیز تقویت کرده و آن ها را برای ورود به محیط های کاری آماده کند. محیط دانشگاه مدیترانه شرقی رقابتی بوده از این روی دانشجویان همواره در تلاش بوده تا در زمینه ی درسی بهترین باشند.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کامل دانشگاه مدیترانه شرقی پرداختیم. EMU یکی از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی بوده از این روی رقابت برای اخذ پذیرش آن بسیار بالا می باشد. معدل بالا و رزومه ی تحصیلی قوی اصلی ترین شرط برای ورود به این دانشگاه می باشد.

https://touran.academy/cyprus-emu-university/

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31343

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.