• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

خرید جت شخصی برای عموم آزاد است

  • کد خبر : 38149
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
خرید جت شخصی برای عموم آزاد است

 

رکنا – به گزارش ایلنا، محمد محمدی بخش، رئیس جمهور سازمان هواپیمایی کشوری وی در خصوص فعالیت هواپیماهای فوق سبک در ایران گفت: در حال حاضر 250 فروند هواپیمای فوق سبک در ایران فعالیت می کنند که البته از این هواپیماها برای سفر استفاده نمی شود، بلکه اغلب برای پروازهای تفریحی و آموزشی استفاده می شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های پروازی، امکان پرواز با این هواپیماها به جز پروازهای آموزشی و تفریحی تعریف شده وجود ندارد، اگرچه این دستگاه ها قابلیت انجام ماموریت (در قالب سفر) در مسافت های تعریف شده را دارند، اما در حال حاضر مجوز این ماموریت وجود دارد. اینها هواپیماهای کوچکی نیستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مالک هواپیماهای فوق سبک می تواند افراد حقیقی باشند اما اپراتور باید قانونی باشد گفت: البته این هواپیماها نمی توانند به عنوان حمل و نقل عمومی فعالیت کنند و ملاحظات خاص خود را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: جت های اجرایی 6 و 7 نفره مانند هاوکر و فالکون از جمله هواپیماهایی هستند که در قالب سفرهای بلندمدت و جابجایی و با وجود تعداد مسافران پرواز انجام می دهند. در این هواپیما محدود است، از جمله هواپیماهایی است که سبک در نظر گرفته نمی شود.

محمدی بخش اظهار داشت: هواپیماهای تجاری جزو هواپیماهای استاندارد سازمان هواپیمایی کشورمان هستند که پروازهای منطقه ای انجام می دهند و البته برخی از این هواپیماها قابلیت پروازهای دوربرد را نیز دارند و نمونه های زیادی از آنها در ایران وجود دارد.

وی افزود: تمامی ماموریت های هوایی اضطراری و تعویض اعضای بدن فرد مرگ مغزی و حمل عضو اهدایی در کشورمان از طریق این ناوگان انجام می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خرید و فروش هواپیماهای جت را برای عموم آزاد دانست و گفت: متقاضیان می توانند هواپیمای تجاری خریداری کنند و افرادی که تمایل به استفاده از این ناوگان دارند می توانند با شرکت های صاحب این هواپیما قرارداد ببندند. و در حال حاضر افراد زیادی از این فضا استفاده می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بلیت این ناوگان فروخته نمی شود و تامین آن در سازوکار دیگری تعریف شده است، ادامه داد: این هواپیماها معمولا مورد استفاده تجار، برخی مسئولان، تیم های ورزشی و تیم های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: هرکسی می تواند مالک این هواپیما باشد و خرید برای عموم آزاد است اما اپراتور باید مجوز داشته باشد و مراحل اخذ صلاحیت پروازی، نگهداری، بهره برداری و گواهی ایمنی را طی کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38149

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.