• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

ثبات قیمت جهانی نفت در میان نگرانی‌ها نسبت به عرضه محدود و تقاضای ضعیف

  • کد خبر : 40100
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
ثبات قیمت جهانی نفت در میان نگرانی‌ها نسبت به عرضه محدود و تقاضای ضعیف

اکوایران: با وجود اعلام تمایل برخی از اعضای اوپک پلاس برای توقف افزایش تولید نفت، نگرانی ها در مورد تقاضای نفت قیمت ها را در روز جمعه ثابت نگه داشت.

اخبار اقتصادی، قیمت نفت در روز جمعه به طور کلی ثابت ماند، زیرا علیرغم اینکه عربستان سعودی و روسیه تمایل خود را برای توقف یا معکوس کردن افزایش تولید نفت اعلام کردند، به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضا، نفت به سومین افت هفتگی خود ادامه داد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت خام در هفته جاری علیرغم افزایش روز پنجشنبه ناشی از اظهارات مقامات روسیه و عربستان سعودی در پی تصمیم اوپک پلاس برای حذف تدریجی کاهش عرضه از اکتبر و افزایش ذخایر آمریکا با کاهش عرضه شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت روز جمعه در ساعت 13:20 به وقت تهران با 11 سنت کاهش به 79 دلار و 76 سنت در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 13 سنت افزایش به 75 دلار و 68 سنت رسید.

داده‌های چین در روز جمعه نشان داد که صادرات برای دومین ماه متوالی در ماه مه رشد کرد، در حالی که داده‌های واردات نگرانی‌ها را در مورد تقاضای داخلی ضعیف افزایش داد. چین بزرگترین خریدار نفت خام در جهان است.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه اولین کاهش نرخ بهره خود را از سال 2019 انجام داد و انتظارات تحلیلگران مبنی بر پیروی فدرال رزرو را تقویت کرد. کاهش نرخ بهره باعث تحریک رشد اقتصادی و در نتیجه تقاضا برای نفت می شود.

داده های مربوط به اشتغال غیرکشاورزی در ایالات متحده امروز منتشر خواهد شد که ممکن است مسیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را روشن کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود اشتغال غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه گذشته به 185000 نفر برسد که این رقم در آوریل 175000 بود. این افزایش کمتر از میانگین مشاهده شده 242000 نفر در سه ماه گذشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40100

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.