• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

تمایل بانک مرکزی برای صدور کوپن 11 محصول اساسی

  • کد خبر : 33413
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
تمایل بانک مرکزی برای صدور کوپن 11 محصول اساسی

به گزارش اخبار اقتصادی، سید محمدرضا میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس وی گفت: سرعت توسعه فناوری به حدی است که تغییرات آن حتی یک سال هم دوام نمی آورد. در عرصه دیجیتال، مانند دانش باستانی به یک قرن نیاز نداریم و اگر تلاش نکنیم، عقب خواهیم ماند. آیا سرعت کشور ما همگام با سرعت در حال تغییر تکنولوژی است؟ نه، ما کند هستیم و باید قدم های بزرگی برداریم.

وی با اشاره به اینکه تحول در دنیای دیجیتال مفهوم حکمرانی را تغییر می دهد، بیان کرد: یکی از آثار حکمرانی دیجیتال بهبود خدمات عمومی است تا دولت ها مسیر مستقیم داشته باشند و بر اساس نیازها پاسخ دهند. زمانی که اشتراک نهادی باشد، استفاده از کاغذ کاهش می یابد.

وی ادامه داد: باید ببینیم چه رابطه ای بین حکمرانی دیجیتال و حکمرانی اسلامی وجود دارد. حکومت اسلامی رویکردها و اصول را نشان می‌دهد و حکمرانی دیجیتال روش‌ها و ابزارها را نشان می‌دهد. حاکمان حکومت اسلامی نباید چیزی را پنهان کنند. عدالت اصل است و در امور مالی و بودجه ای باید تعادل رعایت شود. در برخی موارد مانند یارانه غیرمستقیم، هرکس ظروف بیشتری داشته باشد، برداشت بیشتری دارد. خانواده فقیر برای دریافت نکردن تسهیلات ناشناخته نباشد. حاکمیت دیجیتال بستری را فراهم می کند که در آن اطلاعات و اکتشاف شکل می گیرد.

این نماینده مردم گفت: کاتالوگ الکترونیکی سه سال پیش در مجلس مطرح شد و می خواهیم 11 ماده را در این قالب توزیع کنیم. امروز بانک مرکزی زیرساخت های لازم را فراهم کرده که البته کاستی هایی هم دارد. باید با خرید کارت یارانه و با قیمت مصوب دولت که نمونه ای از استفاده از زیرساخت دیجیتال می باشد.

میرتاج الدینی گفت: در فضای دیجیتال شاهد رشد استارت آپ ها و افزایش زیرساخت ها هستیم. صندوق توسعه شبکه فیبر نوری تصویب شد و در حال حاضر 4 میلیون مشترک هدف گذاری شده و 20 میلیون اتصال محقق خواهد شد.

وی درباره سرمایه انسانی گفت: ما بستری برای جذب این افراد فراهم نمی کنیم و باید زمینه بهره مندی از افراد تحصیل کرده و ماهر را فراهم کنیم. ما باید یک دبیرخانه دائمی برای این کنفرانس ایجاد کنیم.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33413

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.