• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

تقاضای نوروز در بازار سکه

  • کد خبر : 36824
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
تقاضای  نوروز در بازار سکه

اکوایران: فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل افزایش قیمت ها، تقاضا در پایان سال است. به عبارت دیگر با نزدیک شدن به عید نوروز، مردم برای مقاصد مختلف مانند هدیه دادن یا تغییر شکل دارایی خود، سکه طلا می خرند.

اخبار اقتصادی، آن طور که شواهد نشان می دهد، تقاضای بازار سکه در روزهای پایانی هفته قبل افزایش یافت. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته نزدیک به 600 هزار تومان افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد افزایش قیمت سکه در شرایطی رخ داده که مرکز طلا و ارز اقدام به برگزاری حراج سکه طلا کرده است.

فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل افزایش قیمت، تقاضا در پایان سال است. به عبارت دیگر با نزدیک شدن به عید نوروز، مردم برای مقاصد مختلف مانند هدیه دادن یا تغییر شکل دارایی خود، سکه طلا می خرند.

از سوی دیگر قیمت دلار و طلای جهانی طی روز گذشته رشد چشمگیری نداشتند. همچنین به ادعای برخی معامله گران سکه، قیمت سکه امامی در معاملات روز جمعه ثباتی را تجربه کرد.

علاوه بر معاملات پشتوانه ارزها، قیمت دلار در معاملات پشت سری روز جمعه اندکی افزایش یافت و قیمت جهانی طلا نیز اندکی افزایش یافت، اما در نهایت تقریباً متضرر شد.

به گفته گروهی از تحلیلگران، اونس به صورت مثلثی در نوسان است و اگر به هر سمتی برود، مسیر بعدی آن مشخص خواهد شد. به گفته آنها محدوده 2180 دلار بالای مثلث و از سوی دیگر محدوده 2150 دلار حمایت از پایین مثلث است.

لازم به ذکر است که سکه‌بازان امروز محدودیت 37 میلیون و 100 هزار تومانی را پیش رو دارند و از سوی دیگر با از دست دادن سقف 37 میلیون تومانی، احتمال نزول تدریجی تا پله هشتم وجود دارد. کانال 36 میلیون تومان سکه امکان پذیر است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36824

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.