• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

تغییرات مهم در صدور کنترل ماهیگیری

  • کد خبر : 40889
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
تغییرات مهم در صدور کنترل ماهیگیری

به گزارش اخبار اقتصادی، مهران محرمیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بانک مرکزی به سامانه مشاوره و تسویه کنترل های شیلات متصل نیست، گفت: این آزمایش ها در حال انجام است و 24 تیرماه عملیاتی می شود. اما در مرحله اول مانع از انجام کار و صدور دسته چک نمی شوید. برای مدتی فقط به افراد اخطار داده می شود و به تدریج پس از مدت کوتاهی صدور دسته چک جدید برای افرادی که هنوز محل سکونت خود را در سامانه املاک و مسکن ثبت نکرده اند متوقف می شود.

طبق بند 7 تبصره 8 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1398، افراد باید محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اعلام کنند.

به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیش از 20 دستگاه به این سامانه متصل هستند. یکی از دستگاه هایی که باید سیستم های شما را به این سیستم متصل کند بانک مرکزی است.

طبق قانون فوق، در صورتی که فردی محل سکونت خود را در سامانه اقامتی اعلام نکند، باید از دسترسی به برخی خدمات از جمله خدمات بانکی خودداری شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از بهمن ماه سال گذشته که قرار بود مدل اعتبارسنجی جدید در سیستم بانکی اجرا شود، این مدل هنوز اجرا نمی شود؟ وی گفت: از بهمن سال گذشته در حال انجام تست نهایی هستیم. امروز جلسه ای داشتیم تا آخرین وضعیت را بررسی کنیم. ما آماده راه اندازی اولین بانک هستیم. در مرحله اول مدل جدید اعتبار سنجی در یک بانک کوچک پیاده سازی می شود و در صورت وجود مشکل به سرعت شناسایی و سپس به تدریج برای کل شبکه بانکی پیاده سازی می شود.

وی در خصوص چک های الکترونیکی نیز گفت: تاکنون 12 بانک چک الکترونیکی را اجرا کرده اند. بانک های زیادی در نوبت مراحل پایانی امتحانات هستند. در سه سال آینده چک های کاغذی حذف می شود و به همین دلیل داشتن تجربه کاربری ساده و راحت برای مردم مهم است./همشهری

جلد

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40889

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.