• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

تسلط بی پایان دلار/ین ژاپن در پایین ترین سطح امسال!

  • کد خبر : 40789
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
تسلط بی پایان دلار/ین ژاپن در پایین ترین سطح امسال!

اکوایران: شاخص دلار برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از نوامبر رسید، در حالی که ارزهای دیگر مانند ین ژاپن، پوند انگلیس و فرانک سوئیس تحت فشار قرار گرفتند.

اخبار اقتصادی، در حالی که زمان اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هنوز مشخص نیست، شاخص اصلی دلار برای پنجمین هفته متوالی تقویت شد. با ادامه سیاست های فدرال رزرو و انتظار کاهش نرخ بهره، دلار همچنان قوی باقی می ماند. مقامات ژاپنی اقداماتی را برای جلوگیری از سقوط بیشتر ین اعلام کرده اند و تحلیلگران معتقدند که دلار در آینده قابل پیش بینی قوی باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص دلار بلومبرگ که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای اصلی جهان اندازه گیری می کند، طی پنج روز گذشته 0.1 درصد افزایش یافت و طولانی ترین رشد هفتگی خود از فوریه را به خود اختصاص داد. این شاخص روز را در بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر به پایان رساند.

قدرت دلار در این هفته بر همتایان خود فشار آورد. واحد پول ژاپن برای دهمین جلسه تضعیف شد و روز جمعه با قیمت 159.80 در برابر دلار به پایان رسید. پوند استرلینگ و فرانک سوئیس نیز کاهش یافتند.

کاهش 11 درصدی تولید سبک پتروشیمی در سال 1402!

هلن گیون، تاجر ارز در Monix Inc می‌گوید: «من واقعاً هیچ تغییری برای دلار نمی‌بینم تا زمانی که فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش دهد. کاهش نرخ

نرخ‌های بهره معیار ایالات متحده در بالاترین سطح خود در بیش از دو دهه گذشته، دلار را تقویت کرد زیرا معامله‌گران به دنبال نشانه‌هایی مبنی بر آمادگی فدرال رزرو برای چرخش بودند. اوستا گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، این هفته گفت که سیاست گذاران می توانند در صورت ادامه کاهش نرخ بهره، مانند ماه گذشته، نرخ بهره را کاهش دهند. در حالی که توماس بارکین از بانک مرکزی ریچموند گفت که قبل از کاهش تورم به شفافیت بیشتری در مورد مسیر تورم نیاز دارد.

اثرات نرخ بهره آمریکا بر بازارهای جهانی؛ ین و پوند سقوط کرد!

دیوید پاول، اقتصاددان ارشد: چشم انداز فدرال رزرو همچنان در حال تغییر است. FOMC (کمیته بازار باز فدرال، مسئول تعیین سیاست های پولی، از جمله نرخ بهره) در ژوئن اعلام کرد که در سال جاری نرخ ها را تنها 25 واحد پایه کاهش خواهد داد که کمتر از 75 واحد پایه که در ماه مارس هدف گذاری کرده بود. اما دیدگاه بلومبرگ این است که کاهش تورم و افزایش بیکاری به معنای کاهش 50 واحدی نرخ پایه است (هر کدام 25 واحد در سپتامبر و دسامبر). از آنجایی که فدرال رزرو معیار سایر بانک های مرکزی است، عدم قطعیت بر پیش بینی های جهانی تأثیر می گذارد.

در مقابل، بسیاری از بانک‌های مرکزی دیگر تسلیم فشارهای اقتصادی و کاهش هزینه‌های داخلی شده‌اند، حتی در شرایطی که تفاوت‌های نرخ بهره با ایالات متحده بر ارزهای آنها فشار می‌آورد. تسلط دلار بازارهای ارز را نابود کرده است. نرخ بهره بسیار پایین در ژاپن، ین را در برابر دلار به پایین ترین سطح امسال خود رسانده است. مقامات ژاپنی اعلام کردند که آماده اند در صورت حرکت بیش از حد ارز، اقدامات لازم را انجام دهند. آنها قبلاً مبالغ بی سابقه ای را برای حمایت از ارز و ممانعت از معامله گران سفته باز هزینه کرده اند.

سهام بورس لندن در آستانه انتشار آمار تورم انگلیس و تصمیم بانک مرکزی افزایش یافت!

معاملات آتی صندوق های اهرمی در برابر ین در آوریل به بالاترین حد خود رسید. از آن زمان، معاملات آتی نزولی به دلیل تفاوت بین نرخ بهره آمریکا و ژاپن کاهش یافته است. معاملات آتی آن در برابر فرانک سوئیس نیز در این ماه به بالاترین سطح خود از نوامبر 2021 رسیده است که در سال جاری تاکنون حدود 6 درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

پس از اینکه مقامات سوئیس برای دومین جلسه متوالی نرخ پایه را کاهش دادند، فرانک بیشتر تضعیف شد. از زمان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در 6 ژوئن، یورو نیز حدود 2 درصد در برابر دلار کاهش یافته است. رشد دلار به دلیل آرامش نسبی در بازارهای مالی محدود شده است و به نظر می رسد قدرت آن در حال حاضر ادامه داشته باشد.

کماکشایا افزود: “حق بیمه ارزش (مقدار حق بیمه ای که سرمایه گذاران مایل به پرداخت برای یک دارایی هستند، بر اساس ارزش فعلی و مورد انتظار آتی دارایی) بسیار آهسته کاهش می یابد و دلار برای مدت طولانی تری قوی باقی می ماند.” از گروه گلدمن ساکس تریودی گفت.

حرکت صنعت لاستیک و پلاستیک خلاف جهت بورس است!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40789

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.