• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

تجدید حیات استارت آپ ها در ایالات متحده؛ شرکت هایی که جان تازه ای به اقتصاد می بخشند

  • کد خبر : 39768
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
تجدید حیات استارت آپ ها در ایالات متحده؛  شرکت هایی که جان تازه ای به اقتصاد می بخشند

اکوایران: اکونومیست در این گزارش به تحلیل رشد چشمگیر تعداد استارت آپ ها در آمریکا می پردازد و این موضوع را از زوایای مختلف بررسی می کند.

اخبار اقتصادی، در شهر «گرین ویل» در ایالت کارولینای جنوبی، دو نفر از مردم محلی گوشواره هایی ساخته اند که شبیه جواهرات است، اما حسگرهای الکترونیکی زیادی دارند که به ثبت دمای بدن، ضربان قلب و حتی ثبت سیکل قاعدگی کمک می کند. .

به گزارش ال اکونومیستا، این شرکت با نام Incora Salud (Incora Salud) در سال 2022 فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت مذکور در نظر دارد فروش گوشواره های خود را که در حال حاضر در مرحله آزمایش است در ماه های آینده آغاز کند. یکی از بنیانگذاران این شرکت اظهار داشت: این اولین بار است که یک شرکت ایجاد می کنیم و در یک شهر کوچک در تلاش هستیم روند مراقبت های بهداشتی زنان را تغییر دهیم.

موج استارت آپ ها در آمریکا

این شرکت جوان جسور جزو موجی از استارت آپ هایی است که در سال های اخیر در ایالات متحده شروع به فعالیت کرده اند. بسیاری از این استارت آپ ها شکست خواهند خورد و برخی موفق خواهند شد. این موج نشان می دهد که تغییر در راه است.

اگرچه ایالات متحده به عنوان کشوری که در نوآوری در جهان پیشتاز است و با انرژی کارآفرینانه به این کار ادامه می دهد، شهرت شایسته ای دارد، در سال های اخیر برخی از اقتصاددانان استدلال کرده اند که ایالات متحده دیگر شایسته آن شهرت نیست. استارت‌آپ‌ها به بخش بسیار کوچکی از چشم‌انداز کسب‌وکار تبدیل شده‌اند: 38 درصد از شرکت‌های آمریکایی در سال 1982 کمتر از پنج سال سن داشتند. این رقم در سال 2018 به 29 درصد رسید. به همین ترتیب، سهم آمریکایی‌هایی که در استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند کاهش یافته است. دره سیلیکون در نوآوری و فناوری پیشرفته پیشرفت می کند، اما غول های فناوری منطقه با جذب محققان برتر، گسترش ایده های جدید را در سراسر ایالات متحده کند کرده اند. کارشناسان، از جمله کارشناسان فدرال رزرو، به این کندی به عنوان دلیلی برای رشد ضعیف تر بهره وری ایالات متحده اشاره کرده اند.

داده های مختلف نشان می دهد که آمریکایی ها روحیه کارآفرینی خود را دوباره کشف می کنند. بارزترین شواهد این امر، توسعه روزافزون اپلیکیشن‌های ایجاد کسب‌وکار، شکل دیگری از فعالیت‌های راه‌اندازی است. این روند با افزایش قابل توجهی در اواسط سال 2020 همراه بود، یعنی زمانی که ایالات متحده در حال مبارزه با کووید-19 بود. موج اولیه به راحتی قابل رد بود: برخی از این استارت آپ ها درگیر فعالیت های کلاهبرداری بودند که سعی داشتند از کمک های مالی دولتی برای کسب و کارهای کوچک استفاده کنند. در حالی که برخی شرکت های دیگر به دلیل شرایط عجیب و غریب همه گیر ایجاد شدند، مانند شرکت هایی که شروع به واردات ماسک و ضدعفونی کردند.

ادامه گسترش استارت آپ ها پس از اپیدمی کووید-19

اما اکنون با پایان یافتن همه‌گیری، این روند همچنان رو به افزایش است. سال گذشته تعداد درخواست های ایجاد کسب و کار به 5.5 میلیون نفر رسید که یک رکورد محسوب می شود. اگرچه این رقم اندکی کاهش یافته است، اما میانگین ماهانه هنوز حدود 80٪ بیشتر از یک دهه قبل از همه گیری کووید است، در حالی که در اروپا این رقم تنها 20٪ افزایش یافته است. هر شغل اولیه جدیدی است، در حالی که شرکت های بالغ، جابجایی کارکنان بیشتری را تجربه می کنند. این تفاوت حتی جدی تر شده است. در چهار سال قبل از همه‌گیری، شرکت‌های تاسیس شده به ازای هر چهار شغل ایجاد شده توسط شرکت‌های جدید، یک شغل جدید اضافه کردند. در چهار سال پس از همه‌گیری، شرکت‌های مستقر به ازای هر چهار شغل ایجاد شده توسط استارت‌آپ‌ها، یک شغل را از دست داده‌اند.

عصر هوش مصنوعی

شاید مهمتر از اعداد، انواع شرکت هایی باشد که اکنون ایجاد می شوند. در سال‌های 2020 و 2021، بسیاری از شرکت‌های جدید برای کمک به رفع نیازهای رونق کار از خانه (در طول همه‌گیری) ایجاد شدند. این شامل خرده فروشان آنلاین، شرکت های حمل و نقل کوچک و شرکت های محوطه سازی می شد. گزارشی که در ماه مارس منتشر شد نشان داد که شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی در سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند. برای محققان، این یادآور دهه 1990 است، زمانی که رایانه ها و اینترنت وارد عرصه رقابت شدند.

چه عاملی باعث این رونق چشمگیر شده است؟ این بیماری همه گیر تأثیر قابل توجهی داشت زیرا میلیون ها نفر شغل خود را از دست دادند و افراد بیشتری به دورکاری روی آوردند. اکثر استارت آپ ها کوچک هستند و احتمالا تا پایان عمر خود بدون گسترش قابل توجهی فعالیت خواهند کرد. با این حال، اینها می توانند گام های مهمی به سوی ثروت بیشتر باشند. محققان موسسه بروکینگز دریافتند که در سال 2019، تنها 5 درصد از مشاغل خانوادگی سیاه پوست و 4 درصد از کشورهای اسپانیایی زبان بودند. سهم آنها تا سال 2022 به ترتیب به 8 و 7 درصد افزایش یافت.

تأثیر قدرت اقتصادی بر ریسک پذیری استارتاپ

در این میان استحکام اقتصاد نیز نقش داشته است. زمانی که بازار کار شرایط مساعدی داشته باشد، احتمال ریسک پذیری موسس استارت آپ افزایش می یابد زیرا می داند در صورت لزوم می تواند روی کار با حقوق حساب کند. ظهور فناوری های جدید به ویژه هوش مصنوعی نیز به ادامه این روندها کمک می کند. کارآفرینان در حال ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی برای تعامل با مشتریان، تهیه مالیات و موارد دیگر هستند.

ویژگی قابل توجه این رونق به گسترش آن مربوط می شود. به طور سنتی، ظهور نوآوری در مناطقی مانند منطقه خلیج سانفرانسیسکو و شهرهای آستین و نیویورک متمرکز شده است. در مقابل، رونق اخیر شامل شهرهای کوچکتر در سراسر ایالات متحده، از Boise، آیداهو، تا Raleigh، کارولینای شمالی است. گرین ویل مثال دیگری است. گرین ویل بیشتر به خاطر سرعت آرام و دسترسی آسان به مرکز شهر شناخته شده است تا محیط کاری شلوغ. با در نظر گرفتن این موضوع به نظر می رسد احتمال تبدیل شدن به مرکز تجاری کم باشد. با این حال، در سال های اخیر استاندارد زندگی شهر به یک ویژگی جذاب تبدیل شده است زیرا کار از خانه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در ضمن کوچک بودن این شهر را می توان یک مزیت دانست.

در ابتدای اپیدمی کرونا، با توجه به گسترش پدیده کار از راه دور، حتی استارتاپ های کوچک نیز می توانند به افراد با استعداد و ماهر دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، تامین سرمایه در ایالت های جنوب شرقی ایالات متحده همچنان یک مشکل است. مکان هایی که سنت سرمایه گذاری خطرپذیر کمتر دیده می شود.

اگرچه انتظار می‌رود جذب سرمایه توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال 2023 در میان نرخ‌های بهره بالاتر، که پایین‌ترین نرخ در شش سال گذشته است، 60 درصد کاهش یابد، بسیاری از این شرکت‌ها سرمایه‌ای را افزایش داده‌اند که در سال‌های گذشته استفاده نشده است. در نتیجه، کاهش سرعت جذب سرمایه تاثیری فوری نخواهد داشت.

سوال بزرگ

سوال بزرگ این است که آیا رونق استارتاپ ها در ایالات متحده منجر به افزایش بهره وری خواهد شد یا خیر؟ در تئوری، ظهور شرکت های جدید باید مستقیماً به تقویت اقتصاد منجر شود. کارآفرینان تمایل دارند از فناوری های جدید استفاده کنند و مدل های کسب و کار جدیدی ایجاد کنند. که شرکت های ریشه دار را به چالش می کشد و باعث رشد اقتصادی می شود. هنوز داده ها و آمار کافی برای تایید این اتفاق وجود ندارد. بهره وری کسب و کار در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافت، اما این بهبود تنها کاهشی که در سال 2022 مشاهده شد را جبران کرد.

شرکت‌های جدید ممکن است نسبت به شرکت‌های قدیمی‌تر کمتر به رشد کمک کنند، زیرا بسیاری از آنها منعکس‌کننده تغییرات در مکان و نحوه کار افراد هستند تا افزایش واقعی کارایی.

پارادوکس انفرادی

یک احتمال امیدوارکننده تر این است که ایالات متحده در حال تجربه یک “پارادوکس انفرادی” یا پارادوکس بهره وری باشد. در سال 1978، رابرت سولو، اقتصاددانی که در همان سال برنده جایزه نوبل شد، اعلام کرد: “شما می توانید اثرات عصر کامپیوتر را در همه جا ببینید، به جز در آمار بهره وری.”

امروزه استارت‌آپ‌ها را می‌توان همه جا دید، حتی در گرین‌ویل، اما نه در آمار بهره‌وری. اما بالاخره مشکل پارادوکس سولو حل شد. در اواسط دهه 1990، مشخص بود که بهره وری افزایش یافته است. بنابراین استارت آپ ها به چند سال زمان نیاز دارند تا تاثیرات مثبت خود را نشان دهند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39768

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.