• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

بَنک آو امریکا: طلا به 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید

  • کد خبر : 40848
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
بَنک آو امریکا: طلا به 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید

اکوایران: قیمت طلا به دلیل کاهش شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافته است. بانک آمریکا پیش بینی کرده است که قیمت فلز زرد طی 12 تا 18 ماه به 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا روز دوشنبه (4 ژوئیه) تا حدودی به دلیل کاهش شاخص دلار افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران منتظر آمار تورم آمریکا هستند که انتظار می رود در روزهای آینده منتشر شود و آنها می توانند آینده فدرال رزرو را تعیین کنند. مسیر ذخیره را مشخص تر می کند.

به گزارش رویترز، در ساعت 17:31 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با 0.3 درصد افزایش به 2327 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا نیز با 0.4 درصد افزایش به 2340 دلار رسید.

شاخص دلار در برابر رقبای خود 0.5 درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها جذاب کرد.

طلا در حال حاضر در مرحله تثبیت است و با کاهش قیمت شاهد خرید فعال هستیم. دیوید میگر، مدیر سرمایه گذاری های جایگزین و معاملات در High Ridge Futures گفت: معامله گران به جهت آینده نرخ بهره و زمان احتمالی کاهش نگاه می کنند.

تمرکز این هفته بر داده‌های مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی است که در روز جمعه منتشر می‌شود. این شاخص معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم است.

علاوه بر این، در طول این هفته، حداقل پنج نفر از اعضای بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهند کرد. معامله گران در حال حاضر 66 درصد احتمال می دهند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.

بانک آمریکا در یادداشتی اعلام کرد: اگرچه روندهای فعلی بازار سطح فعلی قیمت ها را توجیه نمی کند، اما ما معتقدیم طلا در 12 تا 18 ماه آینده می تواند به 3000 دلار در هر اونس برسد.

دستیابی به این قیمت مستلزم افزایش تقاضای غیرقابل تجارت از سطوح فعلی است که به نوبه خود مستلزم کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. ورود سرمایه به صندوق های قابل معامله با پشتوانه فیزیکی (ETF) طلا و افزایش تسویه حساب. حجم در بازار لندن (LBMA) اولین نشانه های امیدوارکننده برای تحقق این پیش بینی خواهد بود.

کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40848

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.