• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

بورس در گردباد رکود و فروپاشی / برداشت پول واقعی از ایران خودرو و سایپا

  • کد خبر : 36698
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
بورس در گردباد رکود و فروپاشی / برداشت پول واقعی از ایران خودرو و سایپا

اکوایران: در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات سهام کاهش و شاخص های بورسی کاهش یافت.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 2 اسفند 1402، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 13 هزار و 292 واحد کاهش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 150 هزار و 209 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت 3 هزار و 899 واحدی روی عدد 732 هزار و 46 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 123 واحد کاهش به 24 هزار و 853 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 527 واحدی به سطح 133 هزار و 909 واحد رسید.

برداشت پول واقعی از ماشین ها و مواد غذایی.

نماد خساپا روز چهارشنبه بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای خودرو و وبملت بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورود پول واقعی مربوط به نمادهای فناوری، دانش و انرژی بوده است.

نمادهای محرک های بازار سهام

امروز فولاد، شپنا و وغدیر نمادهای بدهی بورس بودند که بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای فملی، وپارس و پاکشو نمادهای سبز رنگ بودند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نمادهای آریا، بی پاس و وسپهر بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، بجهورم و آتکای بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار فعلی، نماد خودرو بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و خزامیه قرار گرفتند. آردین، بیوتیک و کرومیت بیشترین تراکنش های فرابورس را داشتند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 77 هزار و 354 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 65 هزار و 800 میلیارد تومان بود که 85 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 15 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 4.462 میلیارد تومان رسید.

021223

بالاترین ارزش معامله

در معاملات جاری نماد فناوری با ارزش ترین معامله است. بورس اوراق بهادار که 257 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از فانفر، وپارس بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و جایگاه سوم به بالاترین ارزش معاملاتی اختصاص یافت و پس از آن دو نماد کرومیت و وبصادر با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات.

در جدول حجم معاملات، سهام وپارس با 483 میلیون و 981 هزار و 758 سهم رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. وصادر با بیشترین حجم معاملات در جایگاه دوم و خودرو جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. دو نماد شستا و وبملت نیز با بیشترین حجم معاملات بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 29 نماد با صف خرید و 72 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 72 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 62 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 25 درصد کاهش به 250 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021223

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36698

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.