• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

بورس تهران ترسید / فرار سرمایه از بازار

  • کد خبر : 34649
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
بورس تهران ترسید / فرار سرمایه از بازار

اکوایران: روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت قانونی به حقیقی در بازار منفی شد و 359 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز دوشنبه نهم بهمن ماه 1402، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 7 هزار و 733 واحدی نسبت به روز کاری قبل به سطح 2 میلیون و 120 هزار و 294 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت 1782 واحدی روی عدد 738 هزار و 654 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با افت 114 واحدی به رقم 25 هزار و 546 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش یک هزار و 344 واحدی به سطح 136.77 واحد رسید.

خروج پول واقعی از بورس

در روز دوشنبه خالص تغییر اموال حقوقی به حقیقی در بازار منفی بود و 359 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد ذوب امروز بیشترین برداشت واقعی را داشت که ارزش آن 25 میلیارد تومان بود. پس از ذوب، نمادهای فولاد، نخریس، شستا و تفرس بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین حجم پول واقعی متعلق به نمادهای شگستر، حکمتی، حفاری، شیراز و زشگزا بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فولاد، شپنا و وغدیر نمادهای قرمز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای فخوز، خزامیه و فخاس نمادهای سبز رنگ بودند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای بپس، وسپهر و هرمز بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، ثباغ و قوسینو بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بورس فعلی، نماد دیتام بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سه شنبه و ثبه ساز قرار گرفتند. نخریس، فسبا و کرومیت بیشترین معاملات را در بازار فرابورس داشتند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 287 هزار و 61 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 277.957 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 5 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 5 میلیارد و 243 میلیون تومان رسید.

021109

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد بالاترین ارزش معاملات است. بورس اوراق بهادار که 162 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از ساشاهد، کرومیت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و ثابت ساز با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد نخاریس و ذوب با ارزش معاملاتی بالاتر در رتبه های زیر قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام شستا با 435 میلیون و 347 هزار و 529 سهم در صدر جدول قرار دارد. شگستر از نظر حجم معاملات در رتبه دوم بازار قرار گرفت و رتبه سوم نیز به ثابت ساز تعلق گرفت. دو نماد وبملت و ذوب نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار دارند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز دوشنبه 55 نماد با صف خرید و 49 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 47 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 173 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 28 درصد افزایش به 306 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021109

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34649

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.