• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

بخش ها کشیده نشدند. فولاد ارزان شد

  • کد خبر : 36695
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
بخش ها کشیده نشدند.  فولاد ارزان شد

شمش فولاد 21 هزار تومان از کانال قیمت عقب نشینی کرد. با این حال، این محصول همچنان با نرخی بالاتر از میانگین سالانه به بازار عرضه می شود. با توجه به روند فروش شمش فولاد در هفته جاری، شمش فولادی در حال ساخت در کانال قیمت 26 هزار تومان قرار دارد.

اخبار اقتصادی، علیرغم انتظار برای افزایش تورم، شمش فولاد در کانال قیمت 20 هزار تومان معامله می شود. عدم کشش بازار محصول نهایی باعث شده تا شمش فولاد در کانال قیمت 21 هزار تومان تثبیت نشود.

48 درصد از پیشنهادات مورد مذاکره قرار نگرفت

در هفته سوم اسفندماه بالغ بر 106 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران معامله شد. این رقم معادل 51 درصد محصول عرضه شده در این بازار بود. این در حالی است که 48 درصد از شمش های فولادی عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران مورد معامله قرار نگرفت، زیرا حجم و درصد فروش شمش فولاد از این بازار در هفته های قبل بسیار بیشتر بود.

متوسط ​​قیمت فروش شمش فولاد حلقه فیزیکی در بورس کالا به 20 هزار و 880 تومان رسید. از جمله مالیات بر ارزش افزوده و حق الزحمه اعضای بورس؛ متوسط ​​قیمت فروش شمش فولاد دایره صنعتی بورس کالای ایران به 22 هزار و 850 تومان رسید. تبدیل این شمش به محصول نهایی شامل هزینه حمل حداقل 600 تومان به ازای هر کیلوگرم آن می باشد. علاوه بر این، تبدیل شمش فولاد به محصولات نورد تقریباً 1.1 درصد از نرخ شمش فولاد هزینه دارد. به این ترتیب میانگین قیمت میله فولادی تولید شده با این شمش به 26 هزار تومان می رسد. به این ترتیب حداقل قیمت مناسب میلگرد فولادی در شرایط فعلی 26 هزار تومان است. در واقع این قیمت فروش شمش فولادی حلقه فیزیکی بورس کالای ایران حداقل قیمت پروفیل بلند فولادی را در کانال قیمت 26 هزار تومان تعیین کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36695

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.