• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

بانک ها کمترین همکاری را در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داشتند

  • کد خبر : 25413
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
بانک ها کمترین همکاری را در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داشتند

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی وی در اولین رویداد نظارتی قانون جهش در تولید دانش بنیان گفت: در سال 1359 که سران جنبش نرم افزاری و تولید ثروت از دانش این نظر را بیان کردند، انتقاداتی نیز در دانشگاه وارد شد، اما رهبران محکم ایستادند و بحث شد و این موضوع حل شد، سپس موضوع شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردند و به آن پایبند ماندند. ما در جایی بودیم که روزی در کشور مشکل ما آغاز انقلاب سوادآموزی بود اما امروز به برکت رهبری مشکل ما فتح قله های تکنولوژی است. همه اینها را مدیون مقام معظم رهبری هستیم.

همچنین گفت: قبل از اینکه نماینده باشد مونتاژ من قبلا در زمینه دانش محور کار می کردم و مشکلات این رشته را درک می کنم. با پیگیری های شخصی رئیس مجلس، قانون جهش تولید دانش بنیان در اولویت مجلس قرار گرفت و به تصویب مجلس رسید. من شخصا از آقای قالیباف به عنوان یکی از فعالان اکوسیستم دانش بنیان تشکر می کنم. ما قانون نوشتیم و بخشی از آیین نامه آن تدوین نشده و بخشی هنوز تمام نشده است. در بین نهادهای متولی این قانون کمترین همکاری در سطح بانک مرکزی و نظام بانکی رخ می دهد. بانک مرکزی در اجرای قانون همکاری نمی کند. مشکلات همچنان پابرجاست.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس گفت: همین الان نمی توانید وام سرمایه در گردش مورد نظرتان را از دانش بنیان بگیرید. برخی از شاخص ها نشان می دهد که وضعیت ما در برخی جاها خوب نیست، مانند مهاجرت نخبگان. برخی از کشورهای منطقه استارتاپ ما را گرد هم می آورند. نه فقط نخبگان، بلکه همه استارتاپ هایی که خلاق و جذاب هستند. آنهایی که باید بایستیم و مشکلات را حل کنیم ما هستیم. درخواست من این است که برای رسیدن به اوج به پنل های تخصصی امروز بپیوندم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25413

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.