• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

بانک های کام لطفی یک ریال بابت نهضت ملی مسکن پرداخت نکردند/۱۸ بانک وام پرداخت نکردند

  • کد خبر : 40037
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
بانک های کام لطفی یک ریال بابت نهضت ملی مسکن پرداخت نکردند/۱۸ بانک وام پرداخت نکردند

بر اساس گزارش بانک مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمامی بانک ها در مجموع 68 میلیارد از 339 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح ملی مسکن اعطا کرده بودند. البته این مبلغ توسط چند بانک کمک شده و میزان مشارکت برخی بانک ها صفر بوده است.

بیشترین رقم مربوط به بانک مسکن است. مشارکت این بانک در اجرای این طرح بالغ بر 60 هزار و 113 میلیارد تومان بوده است. در رده بعدی بانک ملت قرار دارد که سهم آن با بانک مسکن فاصله زیادی دارد و بالغ بر 3.335 میلیارد تومان است. پس از آن، بانک های دیگری هستند که حجم سهام آنها بسیار کمتر از دو بانک اول است. به عنوان مثال بانک سپه 1295 میلیون تومان در این پروژه مشارکت داشته است. بانک ملی و بانک تجارت دیگر بانک هایی هستند که میزان سهام آنها از هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. این رقم برای بقیه بانک ها کمتر از هزار میلیارد تومان است. به عنوان مثال سهم بانک صادرات ایران تنها 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

مشارکت بانک ها در مشارکت در نهضت ملی مسکن.

به گزارش اکوایران، بر اساس ارقام ذکر شده، بانک مسکن بیشترین سهم را در بین سایر بانک ها در مشارکت در طرح حرکت ملی دارد. به طور مشخص این بانک تا پایان اردیبهشت 87 درصد از کل تسهیلات اعطایی به این منظور را پذیرفته است. مشارکت بانک ملت نیز 4.8 درصد است. این در حالی است که مشارکت بقیه بانک ها در مجموع به ۷ درصد می رسد. به عبارت دیگر حجم مشارکت 18 بانک برابر با صفر بوده است.

2

اقتصاد نیوز

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40037

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.