• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

بازار ارز روی‌ خط مقاومت/ بهترین استراتژی در بازار چیست؟

  • کد خبر : 33775
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
بازار ارز روی‌ خط مقاومت/ بهترین استراتژی در بازار چیست؟

اکوایران: دلار تهران و درهم امارات به خط مقاومتی مهمی نزدیک شده اند که بالای آن نتوانسته اند تثبیت شوند.

اواخر هفته گذشته بازار ارز تحت تاثیر حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان بالا گرفت، سید رضا موسوی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دمشق توسط یک اسرائیلی به شهادت رسید. حمله موشکی و کمتر از ده روز بعد در سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، مردم در گلزار شهدای کرمان هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.

دو قتل بزرگ در مدت زمان کوتاهی حکایت از افزایش دماسنج ریسک داشت که به عنوان یک واکنش طبیعی به چنین اتفاقی، ارز و طلا با نوسانات بیشتری مواجه شدند.

بعداً با شروع هفته و شنبه شور و شوق کمی فروکش کرد. رویترز در اولین روز هفته اعلام کرد که صادرات نفت ایران به چین به دلیل تغییر نرخ تنزیل متوقف شده است و ایران به دنبال کاهش نرخ تنزیل فروش نفت به چین است اما خبرگزاری ایرنا این خبر را تکذیب کرد. اخبار.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد: کالاهای مشمول ارز ترجیحی 28 هزار و 500 تومبا از 400 کالا به 200 کالا کاهش یافته است.

این هفته یک خبر تکراری مورد توجه بازار بورس و طلا قرار گرفت و آن تقاضای فروش طلای وارداتی و تسویه تعهد از طریق مرکز مبادلات ارزی بود.

در پایان هفته یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی توقیف شد.

گره خورده در خط مقاومت

اگرچه قیمت دلار در روز شنبه شروع کاهشی داشت، اما روز یکشنبه شروعی صعودی داشت که تا پایان هفته باقی ماند. اسکناس آمریکا در آخرین روز هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل 1.3 درصد افزایش یافت.

حباب درهم که پارامتری برای شناسایی شور و نشاط در بازار ارز است، طی این هفته افزایش یافت و از 281 تومان در روز شنبه به 493 تومان در روز پنجشنبه رسید.

حباب درهم از 5 دسامبر به این حد نرسیده بود که نشان می داد در هفته جاری شور و نشاط در بازار ارز افزایش یافته است.

میانگین حباب درهم در دوره هفتگی به 313 تومان رسید که بیشتر از میانگین ماهانه و سه ماهه حباب درهم است و با نوسانات فزاینده ای که در هفته جاری در بازار ارز رخ داده و رشد را توجیه می کند، همخوانی دارد. از قیمت دلار

مقایسه اندازه حباب بین درهم و دلار نشان می دهد که قیمت دلار اغلب با افزایش حباب درهم افزایش می یابد، اما حباب بالای درهم پایدار نیست و در برخی مواقع معامله گران این امر را تحمل نمی کنند. اختلاف و قیمت دلار و حباب درهم کاهش یافت.

از نظر فنی، محدوده قیمتی فعلی درهم سقف ریسک روند مقاومتی است که بالاتر از آن درهم نتوانست تثبیت شود و این مقاومت فنی باعث افزایش ریسک خرید خواهد شد.

روند حباب پول افزایش یافت

قیمت دلار تحت تاثیر انتظارات قرار گرفت و این به شکستن سقف سکه امامی کمک کرد. سکه امامی در هفته جاری بازدهی 4.2 درصدی را به ثبت رساند.

حباب سکه امامی از 18.5 درصد در روز شنبه به 21.8 درصد در روز پنجشنبه افزایش یافت، میانگین حباب سکه در این هفته به 20.11 درصد رسید که نسبت به ماهانه، سه ماهه و میانگین حباب سکه دوسالانه بالاتر است. علاوه بر این، نشان دهنده افزایش جسارت خریداران در طول هفته است.

IMG_20240112_094846_628

کمترین سطح حباب پولی در شش ماه گذشته در 15 دی ماه در محدوده 16.04 درصد ثبت شد و تا روز پنجشنبه بیش از پنج درصد رشد داشت و در صورت توقف روند صعودی دلار، خریداران را متزلزل خواهد کرد. در سطوح بالای حباب ارز وارد بازار شوند.

یک ربع سکه مشخص شد.

ربع سکه مانند هفته گذشته بیشترین عملکرد را در این هفته به ثبت رسانده و با رشد 6.4 درصدی پیشتاز بوده است. طلا ذوب شده است، اما با افزایش 1.6 درصدی به صاحبان خود بازگشتی نزدیک به رشد دلار داده است.

اهرم تتر خنثی شد

انتظارات و نقدینگی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بازار فارکس هستند. در صورتی که سطح ریسک ها و تنش های سیاسی و منطقه ای به میزان قابل توجهی رشد کند، ممکن است قیمت دلار افزایش یابد، در غیر این صورت قیمت درهم و دلار آمریکا به یک سطح مقاومتی مهم نزدیک می شود. می تواند باعث سقوط دلار شود.

هفته گذشته تتر پیشتاز بازار ارز بود و اختلاف بیش از هزار تومانی تتر با دلار تهران باعث افزایش قیمت دلار شد اما در پایان این هفته تتر و دلار در محدوده قیمتی که اهرم تتر، حباب بالای ارز را خنثی می کند. قرار گرفتن دلار و درهم در محدوده سقف قیمت و از بین رفتن فاصله اسکناس آمریکا با دلار دیجیتال مواردی هستند که نسبت به قرار گرفتن در موقعیت خرید هشدار می دهند. در چنین شرایطی، تحلیلگران بر این باورند که بهترین استراتژی این است که منتظر بمانیم و ارزیابی کنیم که بازار چگونه مقاومت را مدیریت می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33775

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.