• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

ایده خانه 25 متری اجرا نمی شود.

  • کد خبر : 25518
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
ایده خانه 25 متری اجرا نمی شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، اقبال شکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه هیچ مرجع رسمی در کشور در ساخت این واحدها دخیل نیست، گفت: مساحت 25 متر وی موافق نیست، اظهار داشت: ساخت خانه مسکونی برای سکونت دائم با مساحت کمتر از 75 متر مربع را صحیح نمی دانیم. زیرا ساختن خانه ای با متراژ کمتر از این در واقع به بنیان خانواده آسیب وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت خانه های 25 متری صرفاً یک ایده بخش خصوصی بود، ادامه داد: برای اقامت های کوتاه مدت هتل، آپارتمان و سایر واحدهای مسکونی راحت و کوتاه مدت در تهران وجود دارد.

وی افزود: بنابراین باید قاطعانه گفت که شهرداری تهران و حتی وزارت راه و شهرسازی با طرح ساخت خانه 25 متری موافق نیستند و این طرح اجرایی نخواهد شد.

وزارت راه: خانه های 25 متری سیاست دولت سیزدهم نیست

خسرو داژه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساخت مسکن 25 متری گفت: تامین مسکن با عرضه واحدهای 25 تا 35 متری سیاست و رویکرد وزارت راه و شهرسازی در سیزدهم نیست. دولت.

وی با بیان اینکه سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن، ساخت واحدهایی به سبک معماری ایرانی اسلامی و واحدهای مسکونی در شأن خانه های ایرانی است، افزود: وزارت راه و شهرسازی. اهتمام جدی به تامین مسکن مناسب برای مردم با روش های مختلف برای افراد جامعه دارد.

این دانشجو بیان کرد: در حوزه معماری و شهرسازی علاوه بر تامین فضا و زمین برای اجرای پروژه های مسکن مهر، مطالعات و تحقیقات در دستور کار قرار دارد و سعی داریم تمامی پلان ها را از روی معماری واحدها طراحی کنیم. . به طراحی شهرهای بزرگ با مشورت اساتید، متخصصان و فعالان این حوزه برای حصول نتیجه در راستای سبک زندگی ایرانی-اسلامی.

وی گفت: ساخت مسکن خرد 25 متری به عنوان سیاست وزارت راه و شهرسازی تکذیب می شود.

وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص اظهار داشت: مسکن خردسال با فرهنگ ایرانی اسلامی و جامعه خانواده در تضاد است و در دستور کار سیزدهم نیست. دولت و وزارت راه و شهرسازی، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که در سراسر کشور ساخته می شوند، استانداردهای لازم سرانه مورد نیاز خانواده را دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 31 قانون اساسی، داشتن مسکنی که پاسخگوی نیازها باشد حق هر فرد و خانواده ایرانی است و عدم تناسب مساحت واحد مسکونی با نیازهای خانوار باعث می شود. صدمه.

قربانی یادآور شد: دولت همواره در برنامه های اجرایی و پروژه های در دست اجرا موضوع مسکن را در اولویت قرار داده و پس از طی مراحل کارشناسی و فنی از مجاری رسمی طرح ها و پیشنهادات خود را اعلام می کند که بیان این مطالب در رسانه ها اعتباری در کشور ندارد. اجرا شده و به هیچ وجه قرار نیست اجرا شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25518

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.