• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

اولین محموله از ایران به «سالیانکا» رسید.

  • کد خبر : 34150
  • ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
اولین محموله از ایران به «سالیانکا» رسید.

اکوایران: اولین محموله از ایران وارد بندر سالیانکا ایران و روسیه شد. بندری که قرار است از این پس مرکز توزیع محصولات ایرانی در روسیه باشد.

اخبار اقتصادی، بندر سالیانکا در شمال غربی دریای خزر و از جمله بنادر واقع در استان آستاراخان روسیه است که در مصب رودخانه ولگا قرار دارد. این بندر هم اکنون تحت مالکیت و مدیریت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است. در مقطعی اعلام شد که این بندر با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری توسط این شرکت بازسازی می شود.

این بندر قبل از بحران اوکراین توجه زیادی را به خود جلب نمی کرد. اما بعدها به یکی از حلقه های اتصال کریدور شمال-جنوب و در واقع یکی از اسکله ها تبدیل شد.

امروز خبر رسید طراحی و ساخت کریدور سرد بندر سالیانکا ایران به پایان رسیده است. به این ترتیب امکان بازرسی، نمونه برداری، آزمایش ترخیص کالا از گمرک و انتقال کالاهای فاسدشدنی از کانتینرهای یخچالی به کامیون های یخچال دار در محیطی کاملا بهداشتی و با دمای کنترل شده تحت نظارت سازمان های بهداشتی و درمانی روسیه فراهم می شود.

بر اساس اطلاعات موجود، این ظرفیت در تمامی بنادر دریای خزر روسیه بی نظیر است و با قابلیت نگهداری 40 کانتینر یخچال دار در محدوده گمرکی این بندر، همراه با روش سنتی حمل و نقل زمینی، گام جدیدی را ایجاد کرده است. برای توسعه صادرات ایران به روسیه.

همچنین طبق اعلام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اولین محموله صادراتی شامل هشت کانتینر یخچالی حاوی مرکبات از استان مازندران پس از تکمیل بررسی بهداشتی از بندر امیرآباد به آستاراخان روسیه حمل شد. بیشتر این محموله ها به روسیه ارسال شده و سایر محموله ها هم اکنون از طریق دریا به روسیه ارسال می شوند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34150

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.