• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
6

امید سکه‌بازان به صعود طلای جهانی/ دلار سد راه بازار سکه؟

  • کد خبر : 39153
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
امید سکه‌بازان به صعود طلای جهانی/ دلار سد راه بازار سکه؟

اکوایران: در شرایط فعلی برخی معامله گران با اشاره به فلج شدن قیمت ارز در مرز 41 میلیون تومان، معتقدند یکی از بازارها در حال چپ شدن است. اگر قیمت طلا از امروز منفی شروع شود و در مسیر نزولی ادامه یابد، به دلیل فلج شدن نرخ ارز در معاملات روز یکشنبه، قیمت ارز امروز با شدت بیشتری کاهش می یابد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی باقی بماند، احتمال کاهش قیمت ارز کاهش می یابد.

اخبار اقتصادی، به نقل از سایت انجمن طلا، در معاملات نقدی روز گذشته معامله گران سکه سقف حمایتی 41 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست دادند و این فلز گرانبهای ملی تا محدوده 40 هزار و 950 تومان سقوط کرد. از سوی دیگر قیمت طلای آب شده به 14 میلیون و 660 هزار تومان کاهش یافت.

سکه امامی در بازار پس‌زمینه در محدوده 41 میلیون تومانی نوسان کرد و افت محسوسی را ثبت نکرد. در شرایط کنونی برخی معامله گران با اشاره به فلج شدن قیمت ارز در مرز 41 میلیون تومان معتقدند یکی از بازارها در حال چپ شدن است. اگر قیمت طلا از امروز منفی شروع شود و در مسیر نزولی ادامه یابد، با توجه به توقف نرخ ارز در معاملات روز یکشنبه، قیمت ارز امروز با شدت بیشتری کاهش می یابد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی باقی بماند، احتمال کاهش قیمت ارز کاهش می یابد.

همچنین در پشت خط بازار، تجار به سخنان امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اشاره کردند. امیر عبدالحیان گفت: اگر همه طرف ها با بازگشت به توافق 2015 موافقت کنند و اقدامات عملی سایر طرف ها را رعایت کنند، ما آماده ایم به تعهدات خود در مسیر توافق ادامه دهیم.

فعالان بازار معتقدند اگر این اتفاق در واقعیت و در عمل رخ دهد نشانه مثبتی است اما از آنجایی که در این سال ها بارها این اظهارات شنیده شده و اتفاقی نیفتاده است، بعید است به این زودی ها این اتفاق بیفتد.

پیش بینی قیمت سکه امروز 24 اردیبهشت

فعالان بازار می گویند یکی از دلایل حرکت نزولی ارز در روز یکشنبه کاهش نرخ ارز بوده است. به گفته این گروه از معامله گران ارز، در صورت افزایش قیمت دلار و درهم در روز دوشنبه بر خلاف روز یکشنبه، احتمال تغییر فاز این ارز وجود دارد. در این صورت ارز 41 میلیون و 200 هزار تومان و 41 میلیون و 500 هزار تومان محدودیت دارد.

با این حال، برخی معتقدند ارز در مرز حساسی قرار دارد و اگر امروز مانند دیروز نرخ ارز اصلاح شود، ممکن است این اتفاق دوباره سمت صعودی را ترش کند. بنابراین؛ اگر سقف فعلی ارز از بین برود، محدوده 40 میلیون و 800 هزار تومان مهم است.

در شرایط فعلی اگر مرز فعلی ارز گم شود، در سناریوی دوم مرز 41 میلیون تومان و محدوده 40 میلیون و 800 هزار تومان مهم است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39153

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.