• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

الگوهای فنی در بازار داخلی طلا چه می گوید؟

  • کد خبر : 40552
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
الگوهای فنی در بازار داخلی طلا چه می گوید؟

اکو ایران: دلار به کانال 58 سقوط کرد و 40 میلیون سکه از دست داد/ معامله گران می گویند بازار آنقدر راکد است که به سادگی با همستر بازی می کند/ قیمت تتر باز هم کمتر از دلار است/ الگوهای فنی در داخل چه می گویند؟ بازار طلا؟

اخبار اقتصادی، معامله گران اعلام کردند که بازار به دلیل انتخابات دچار رکود شده و با تعطیلی بازارهای ارزی همجوار به دلیل عید سعید قربان، آخرین معمای رکود بازار حل شده است. در این شرایط قیمت دلار تهران در بازار به 58 هزار تومان کاهش یافت و ارز نیز 40 میلیون کاهش یافت، اما قیمت طلای مذاب برخلاف سایر بازارها حرکت کرد.

روز یکشنبه قیمت دلار تهران از کانال 59 هزار تومان فاصله گرفت و در حدود 58 هزار و 750 تومان به فعالیت خود پایان داد. قیمت ارز با ریزش کانال 40 میلیون کاهش یافت و در 39 میلیون و 950 هزار تومان بسته شد. این دومین بار در سال 1403 است که قیمت دلار به کانال 39 میلیون سقوط می کند، آخرین بار قیمت ارز در 14 خرداد به 39 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافت و از آن نقطه بازگشت. به گفته معامله گران، بازار سکه از حمایت قابل توجهی در این منطقه برخوردار است که تاکنون اجازه نزول بیشتر را نداده است.

قیمت طلای مذاب در روز یکشنبه اندکی افزایش یافت و نسبت به سایر بازارها عملکرد خوبی داشت. طلای مذاب در میانه کانال 14 میلیونی نوسان داشت و تمایل بیشتری به صعود داشت.

اما در مجموع بازار ارز و ارز در روز یکشنبه با نوسانات اندکی مواجه شد و بدون هیچ اثری ادامه یافت. البته معامله گران بر این باورند که این رکود تنها محدود به بازار ارز و سکه نیست، بلکه در سایر بازارها مانند بورس و خودرو نیز در حال وقوع است.

روز یکشنبه خبری به بازار رسید که برای اولین بار از سال 98 تعداد کدهای خریداران واقعی به حدود 60 هزار کد کاهش یافته است.

با این شرایط راکد در بازارها، جو بازار به گونه ای است که معامله گران دست به کار شده اند و به بازی های تلگرامی ارزهای دیجیتال می پردازند. Hamster که قبلاً آنجا بود و نزدیک به لیست شدن است و اخیراً بازی های جدیدی اضافه شده است که همه امیدوارند بازی خودشان باشد. در واقع از بازار داخلی خبری نیست و معامله گران مشغول بازی هستند.

در همین راستا پیامکی در بازار دست به دست شد مبنی بر اینکه بر اساس دولت جمهوری اسلامی ایران، ارزهای رمزنگاری شده مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نیستند و استفاده از آنها در مبادلات داخلی ممنوع است. از کشور مجاز است. سوداگران با کنایه گفتند: ریالی که از حمایت و تضمین کامل دولت برخوردار است چه شد؟

قیمت تتر که در روز شنبه 59 هزار تومان کاهش یافته بود به کف حمایتی 58 هزار و 200 تومان رسید. قیمت تتر در روز یکشنبه از این منطقه حمایت کرد و به 58 هزار و 700 تومان رسید. قیمت تتر در مقایسه با آخرین قیمت دلار هرات بار دیگر به زیر این نرخ سقوط کرده است.

اخبار متعددی با منبع اسرار پولی در بازار به گوش می رسد که هر روز مدعی می شوند بازارساز از امروز تزریق قوی دارد. این خبر نزدیک به سه هفته است که وارد بازار شده و کم کم به جای سیگنال مثبت، سیگنال منفی می دهد. گروهی از معامله گران این سیگنال را دریافت می کنند زیرا هر روز این خبر تکرار می شود و قیمت دلار کاهش نمی یابد. با تزریق قوی بالاخره توانسته اند قیمت را حفظ کنند و این تزریق نتوانسته قیمت را پایین بیاورد. . از نظر این دسته، تا پایان تزریق، قیمت ها جالب خواهد بود.

روز یکشنبه توییت منتسب به حساب کاربری سعید جلیلی در بازار مشاهده شد. در این توییت نوشته شده است که اگر 10 پالایشگاه نفت مانند پالایشگاه های خلیج فارس داشته باشیم، نه تنها نیازی به فروش نفت نداریم، بلکه نیاز به خرید نفت نیز داریم. امکان تامین مالی آن نیز وجود دارد. منابع مالی زیادی در دست مردم است که می توان آن را به این چیزها اختصاص داد نه به بازارهایی مانند ارز و دلار. تحلیلگران می گویند جلیلی در جریان هدایت سرمایه های مردم به سمت بازار سکه و دلار نیست.

به گفته تحلیلگران فنی، روز دوشنبه بازار طلای مذاب الگوی مثلثی را از بالا شکسته و الگوی مستطیلی شکل خواهد گرفت. اگر این الگو از بالا شکسته شود، قیمت طلا ممکن است به سمت مقاومت حرکت کند. در غیر این صورت، بازار همچنان بین 14 میلیون و 300 هزار تا 14 میلیون و 600 هزار تومان متضرر می شود و در نوسان است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40552

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.