• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آب در منازل

  • کد خبر : 31367
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آب در منازل

اخبار اقتصادی به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان. اردبیل در عین حال با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش محسوس دمای هوا، مدیرعامل این شرکت از کلیه مشترکین آب و فاضلاب شهر و شهرستان های این استان خواست نسبت به یخ زدگی آب اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. . و فاضلاب منازل و آسیب ها و مشکلات ناشی از جلوگیری از آن

مهندس علیرضا نعمت سلطانی گفت: نگهداری تاسیسات آب و فاضلاب داخل منازل بر عهده مشترکین بوده و هرگونه خسارت ناشی از سهل انگاری به عهده مشترکین خواهد بود.

مدیر کل آبفای استان اردبیل افزود: کنتورهای آب، لوله ها و شیرهایی که در خارج از منزل قرار می گیرند ( پاسیو، پیلوت و …) نقاطی هستند که در معرض یخ زدگی قرار می گیرند که با انجام اقدامات بسیار ساده می توان آنها را برطرف کرد. در فصل سرما آسیب ببیند.

وی عایق بندی کنتورهای آب با پشم شیشه و قرار دادن گونی های پر از خاک اره در داخل شیرهای کنتور را ساده ترین راه برای محافظت کنتور در برابر یخ زدگی دانست و افزود: مشتریان همچنین می توانند تمام قطعات را با پشم شیشه بپیچند. فضای باز برای جلوگیری از یخبندان، شکستگی لوله و قطع آب در فصل سرد.

وی در پایان از ریختن آب گرم بر روی لوله ها و شیرهای یخ زده به عنوان یکی از مهم ترین عوامل شکستگی یاد کرد و از مشترکین خواست از ریختن آب گرم روی تاسیسات یخ زده و روشن کردن آتش در داخل شیرهای کنتور به طور جدی خودداری کنند. سامانه اطلاعاتی برای اطلاعات بیشتر

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31367

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.