• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

افزایش نگرانی ها در بازار اوراق قرضه ایالات متحده/آیا وضعیت نقدینگی بدتر می شود؟

  • کد خبر : 40510
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
افزایش نگرانی ها در بازار اوراق قرضه ایالات متحده/آیا وضعیت نقدینگی بدتر می شود؟

اکوایران: فعالان بازار اوراق قرضه آمریکا نگران ادامه بدتر شدن نقدینگی بازار هستند. وزارت خزانه داری ایالات متحده به صدور مقادیر زیادی بدهی برای حمایت از مخارج کسری ادامه می دهد. در حالی که معامله گران برای همگام شدن با اندازه رو به رشد بازار تلاش می کنند.

اخبار اقتصادی، نقدینگی (قابلیت معامله یک دارایی بدون تغییر قابل توجه قیمت آن) در بازار بدهی در سال‌های اخیر کاهش یافته است. از زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره برای مهار تورم کرد، قیمت اوراق قرضه دولتی ایالات متحده به شدت در نوسان بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتورها و خزانه داری خود اصلاحاتی را برای بهبود شرایط تجاری و جلوگیری از اختلال در بزرگترین بازار اوراق قرضه جهان، که پایه و اساس سیستم مالی جهانی است، آغاز کرده اند. با این حال، بسیاری نگران هستند که آسیب‌پذیری‌هایی که در رویدادهای قبلی، مانند مارس 2020، زمانی که نقدینگی به‌دلیل ترس از همه‌گیری ویروس کرونا به‌سرعت رو به وخامت گذاشت، ظهور کرد، زیرا تقاضا برای همگام شدن با عرضه تلاش می‌کند.

کریس کانکان، مدیر اجرایی MarketAxess، یک پلت فرم معاملات الکترونیکی با درآمد ثابت، در یک کنفرانس تلفنی گفت: “من نگران نقدینگی بازار هستم.” در حال حاضر برای پرداخت سود اوراق خزانه، اوراق خزانه صادر می کنیم، و اگر به بازیگران حامی نقدینگی نگاه کنید، افزایش نمی یابد. بر اساس داده های انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی، بازار اوراق قرضه خزانه داری طی 10 سال گذشته بیش از دو برابر شده است (از 12.5 تریلیون دلار در سال 2014 به 27 تریلیون دلار در پایان ماه می). طبق گزارش دفتر بودجه کنگره، بدهی فدرال تا سال 2034 به 48 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، ظرفیت واسطه گری معامله گران به دلیل افزایش سرمایه مورد نیاز که بانک ها را از انجام معاملات بزرگ منصرف می کند، محدود شده است. علاوه بر این، منحنی بازده عمیقا معکوس می ماند (به این معنی که بازده بدهی های کوتاه مدت بالاتر از اوراق قرضه بلندمدت است). این یک عامل بازدارنده اضافی برای بانک ها است تا در معرض به اصطلاح حساسیت مدت یا نرخ بهره تراکنش های خود قرار بگیرند.

بازار سرمایه در انتظار واگذاری خودرو است

هری ملاندری، مشاور MI2 Partners، یک شرکت تحقیقاتی اقتصاد کلان، گفت: “هیچ وسیله ای برای حمل و نقل وجود ندارد، پس چرا شما صاحب این چیزها هستید؟” تعادل شما را می خورد، پول در نمی آورید. اگر بازاری داشته باشیم که در آن فروش زیاد باشد، بازارسازان از افزایش حجم آن راضی نخواهند بود. من نمی گویم امروز یا فردا مشکل جدی وجود دارد، اما یک آسیب پذیری وجود دارد.

بر اساس تحلیل استیون آبراهامز، رئیس استراتژی سرمایه گذاری بازار سرمایه ایالات متحده در سانتاندر، نقدینگی در ماه های اخیر پس از بهبود در اواخر سال گذشته بدتر شده است، زیرا انتظارات کاهش نرخ بهره افزایش یافته است. در این تحلیل، نقدینگی با اندازه‌گیری انحرافات بین بازده اوراق خزانه خاص محاسبه می‌شود و نتایج نشان می‌دهد که در بازارهای غیر نقدشونده، انحرافات تمایل به تداوم دارند، در حالی که در بازارهای نقدی به سرعت ناپدید می‌شوند.

محققان فدرال رزرو نیویورک نیز سال گذشته در مقاله ای گفتند که نوسانات نرخ بهره بخش بزرگی از تغییرات نقدینگی بازار خزانه داری را توضیح می دهد. جیمز فیش بک، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد سرمایه گذاری آزوریا پارتنرز، یک شرکت سرمایه گذاری چند دارایی، گفت: «این روزها، من نگران این هستم که وضعیت به دلیل افزایش صدور بدهی های دولتی بدتر شود. اگر یک حراج گنج داشته باشید و هیچ کس نمی خواهد در آن شرکت کند چه؟ این یک نگرانی واقعی است و اینجاست که نقدینگی واقعا مهم است.

تورم کمتر از انتظار اژدهای زرد: نگرانی در مورد کاهش تقاضا افزایش یافت

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40510

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.