• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

افزایش قیمت پتروشیمی باعث خرید بیشتر می شود

  • کد خبر : 34000
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
افزایش قیمت پتروشیمی باعث خرید بیشتر می شود

نرخ ارز مورد استفاده برای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی طی یک دوره 4 ماهه 5.3 درصد رشد کرد. این رشد آرام و مستمر نرخ حواله ارزی در بازار مبادلات ارزی که با توجه به روند صعودی بازار آزاد ارز ادامه خواهد داشت، موتور رشد قیمت پایه پتروشیمی در میان مدت بوده و خرید را افزایش می دهد. مواد اولیه صنایع تکمیلی در میان مدت

اخبار اقتصادی، افزایش قیمت پایه پلیمرها و مواد شیمیایی برای فروش در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته آینده از روز دوشنبه 25 بهمن لغایت یکشنبه 1 بهمن ماه اعلام شده است. البته قیمت پایه برخی از گروه های کالایی مانند CRP در حلقه پلیمری و آمونیاک، دی اتیلن گلیکول و مخلوط زایلن در رینگ شیمیایی تحت تاثیر افت قیمت این محصولات در بازارهای جهانی قرار گرفتند.

هم افزایی سیگنال های اساسی در رشد نرخ

2 پارامتر موثر بر قیمت پایه محصولات پتروشیمی یعنی نرخ حواله ارزی در بازار ارز و قیمت فروش این گروه های کالایی در بازار جهانی افزایش یافته و هم افزایی این دو سیگنال باعث قیمت پایه خواهد شد. با افزایش برای هفته آخر دی ماه اعلام شد. رشد قیمت های پایه می تواند باعث تحریک خرید در حوزه فیزیکی شود. اگر صنایع تکمیلی امکان تداوم رشد قیمت را در میان مدت بدهند، شروع جهش قیمت محرکی برای خرید بیشتر خواهد بود، بنابراین رینگ پتروشیمی با افزایش تمایل به خرید مواد اولیه مواجه خواهد شد.مواد اولیه صنایع تکمیلی . در آخرین هفته ژانویه با این حال، کاهش سهمیه خرید صنعتی به دلیل هفته پایانی ماه ممکن است در شرایط افزایش انتظارات تورمی به مانعی جدی برای رشد تقاضا تبدیل شود.

نرخ استاندارد برای تعیین قیمت های پایه برابر با قیمت ارسال ارز در بازار مبادلات ارزی و برای هفته جاری معادل 39 هزار و 528 تومان در نظر گرفته شد. در اواسط شهریور ماه که این نرخ مبادله ای مبنای تعیین قیمت پایه تعیین شد، حواله های ارزی در محدوده 37 هزار و 500 تومان معامله می شد، بنابراین در بازه زمانی 4 ماهه نرخ ارز برای تعیین قیمت های پایه در آنجا تعیین شد. رشد 5.3 درصدی این افزایش پیوسته اما آهسته، که به نظر می‌رسد ادامه پیدا کند، باعث رشد اساسی قیمت در میان مدت می‌شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34000

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.