• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2

ارتباط با دنیا راه حل اصلی است.

  • کد خبر : 39371
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۰۴
ارتباط با دنیا راه حل اصلی است.

محمود سریع القلم، استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی، به ضرورت «جهانی شدن» پرداخت و چالش جدی کشور را در ارتباطات جهانی دانست.

دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی به همت گروه رسانه ای دنیای اختاز صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: در دنیایی که در آن زندگی می کنیم شاهد تحول مهمی هستیم، جهان مثلثی از آمریکا، روسیه و چین است در حالی که 30 سال پیش دنیا دو قطبی بود.

سریع القلم با بیان اینکه امروز در دنیایی زندگی می کنیم که بلاتکلیفی ها افزایش یافته است، تصریح کرد: 11 هزار تحریم علیه روسیه اعمال شده است اما در سال 2023 چین و روسیه 240 میلیارد دلار مبادله کردند. تضادها در دنیای امروز زیاد است و همه سعی می کنند خود را با این سه قدرت هماهنگ کنند.

وی تاکید کرد: حدود 700 میلیارد دلار پول آمریکایی و اروپایی در بانک های ترکیه در گردش است اما ترکیه از حماس حمایت می کند. کلید بهره برداری از این فرصت، هماهنگی با قوای سه گانه است.

سریع القلم با اشاره به اینکه شبکه سازی مهم ترین ویژگی این دنیا به ویژه برای کشورهای دارای موقعیت جغرافیایی است، گفت: در کشور ما همچنان دولت محور فکر می کنیم، اما کشورهایی مانند چین و هند تجاری محور عمل می کنند.

این استاد روابط بین الملل تاکید کرد: تنها دوره ای که سیاست در کنترل اقتصاد بود دوره وزارت آموزش عالی بود.

وی با اشاره به اینکه اولین دلیل مشکلات ما در همه زمینه ها عدم ارتباط ما با دنیا است، افزود: بین المللی شدن مهم است زیرا ما اصول رقابت را یاد می گیریم.

در حاشیه دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی، سه همایش و نمایشگاه با عناوین «چهاردهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران»، «6. همایش و نمایشگاه» برگزار شد. چشم انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران.” ” و “سومین همایش و نمایشگاه دیجیتال کاوی” برگزار می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39371

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.