• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

آیا دوران Dogecoin به پایان رسیده است؟

  • کد خبر : 31125
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
آیا دوران Dogecoin به پایان رسیده است؟

اکوایران: این گزارش به بررسی دلایل کاهش قیمت دوج کوین در روزهای اخیر می پردازد.

اخبار اقتصادی، ارزش Dogecoin در روز سه‌شنبه (7 دسامبر) کاهش یافت و این از الگوی مشابهی پیروی می‌کند که در سراسر بازار ارزهای دیجیتال قابل مشاهده است.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، قیمت ارز دیجیتال در روز سه شنبه بیش از 5.3 درصد کاهش یافت و به 0.076 دلار رسید که در کل بازار کریپتو ضعیف عمل کرد که امروز به طور متوسط ​​25.1 درصد کاهش یافته است. دوج کوین نیز در هفت روز گذشته حدود 12.5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

عوامل متعددی بر کاهش قیمت این ارز دیجیتال تاثیرگذار است. اولا، یک واگرایی نزولی فزاینده بین قیمت آن و یک شاخص متحرک کلیدی وجود دارد. از 6 اکتبر تا 17 نوامبر (14 اکتبر تا 26 نوامبر)، قیمت Dogecoin افزایش یافت و به بالاترین حد برای ارز دیجیتال رسید، در حالی که شاخص ارزش نسبی روزانه آن (RSI) کاهش یافت و به بالاترین حد خود رسید. این تفاوت نشان دهنده ضعف در روند صعودی است و باعث می شود معامله گران از سود خود محافظت کنند.

علاوه بر این، افت قیمت Dogecoin با کاهش کلی ارزش ارزهای دیجیتال در مقایسه با بیت کوین مطابقت دارد. «شاخص تسلط بیت کوین» که سهم بازار بیت کوین را در برابر همه ارزهای دیجیتال اندازه گیری می کند، افزایش یافته است که نشان دهنده تغییر سرمایه از این ارزهای دیجیتال به بیت کوین است. در مقابل، نرخ تسلط Dogecoin در برابر سایر ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

دلیل دیگر کاهش قیمت Dogecoin این است که در سطح مهمی با مقاومت مواجه شده است. پس از آزمایش یک خط مشخص نزدیک به 0.081 دلار، قیمت Dogecoin در حال کاهش بوده است، و این ارز دیجیتال از ماه می 2023 برای شکستن بالاتر از این سطح تلاش کرده است. میانگین متحرک 50 روزه Dogecoin حدود 0.072 دلار بود.

علاوه بر این، کاهش عرضه Dogecoin در اختیار ثروتمندترین سرمایه گذاران، به ویژه سرمایه گذاران با دارایی بین 100 میلیون تا 1 میلیارد Dogecoin، با کاهش قیمت ارز دیجیتال همزمان شده است. این نشان می دهد که نهنگ ها یا سرمایه گذاران بزرگ ممکن است دوج کوین خود را به قصد فروش آن به صرافی ها منتقل کرده باشند.

آیا بازار گاوی دوج کوین به پایان رسیده است؟

از نقطه نظر فنی، یک سناریوی صعودی شامل شکستن قیمت در بالای خط روند بالایی ساختار مثلث نزولی است که احتمالاً تا پایان سال 2023 به 0.10 دلار خواهد رسید. از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر خط روند نزولی برسد. از مثلث، قیمت Dogecoin احتمالاً در سه ماهه اول سال 2024 به 0.023 دلار کاهش می یابد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (7 دسامبر) از 36881 دلار تا 38379 دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال در ساعات پایانی روز سه شنبه بیش از 38200 دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 1400 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 28.20 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از 3 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 1996 دلار به 2740 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در آخرین ساعات روز سه شنبه بیش از 2050 دلار معامله شد. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 60 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در 24 ساعت گذشته 89.9 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از 3 درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31125

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.