• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

آیا ثبت ملی مسکن از سر گرفته می شود؟

  • کد خبر : 34777
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
آیا ثبت ملی مسکن از سر گرفته می شود؟

اخبار اقتصادی، هادی عباسی اصل امروز در حاشیه امضای قرارداد پرداخت دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بانک مسکن، اظهار کرد: یکی از بحث های مهم در دولت بحث کاهش بود. از نرخ سود تسهیلات مسکن از 23 درصد به 18 درصد که اعلام شد و با تاکید اخیر بانک مرکزی بر شبکه بانکی، این نرخ سود 18 درصدی در طرح‌های نهضت ملی مسکن بر اساس زمین تعیین شد. 99 ساله است و مابه التفاوت این سود 18 تا 23 درصد از محل های مختلف تامین می شود که بخشی از آن از محل قرارداد سپرده ارزی است. Sanpaq توسعه ملی است. به گزارش ایسنا، وی افزود: موضوع دوم اقساط پلکانی بود که بانک مرکزی در این زمینه مصوبه ای داشت تا کسانی که تمایل دارند اقساط نهضت ملی مسکن را به صورت پلکانی پرداخت کنند و در دو سال اول. اقساط پنج میلیون و 900 هزار تومبه و در سال سوم شهریه ها افزایش می یابد و پیش بینی می شود این مبلغ بر اساس حداقل دستمزد کارگر پرداخت شود.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در حوزه مسکن روستایی وام را از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان و وام را از 200 هزار به 350 هزار و وام نوسازی روستایی را افزایش دادیم. مسکن افزایش یافته است که در شهرها کمتر از 25000 است. این شرایط حاکم است.

عباسی با اشاره به تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن ادامه داد: ساخت دو میلیون واحد مسکونی را آغاز کرده ایم که هر کدام در مراحل مختلف از تامین زمین تا شروع ساخت و ساز در زمین با انواع مختلف است. سطوح پیشرفت فیزیکی پروژه های ساخت دو میلیون واحد مسکونی آغاز شده است که البته علم ساخت برخی از این پروژه ها قبلاً تکمیل شده است.

وی با تاکید بر بازگشایی سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت نام متقاضیان خاطرنشان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی ساماندهی افرادی است که فعلا ثبت نام کرده اند و پس از ساماندهی این افراد، سایت برای افراد جدید باز می شود. متقاضیان

عباسی همچنین درباره احتمال حذف متقاضیانی که در واریز مبلغ اولیه تاخیر داشته اند، بیان کرد: اولویت این است که به متقاضیانی که هنوز مبلغ اولیه را واریز نکرده اند اما در پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی کمتری مستقر هستند مهلت داده شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34777

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.