• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

آنالیز و قیمت کود اوره صادراتی پتروشیمی شیراز

  • کد خبر : 36646
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
آنالیز و قیمت کود اوره صادراتی پتروشیمی شیراز

شرکت پتروشیمی شیراز جزء اولین واحد های صنایع پتروشیمی ایران در سال 1342 می باشد که برای تولید کود های شیمیایی ازته فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت در 45 کیلومتری شهر شیراز، در اطراف مرودشت و مجاورت رودخانه قرار گرفته است. این شرکت حدودا 692 هکتار می باشد که حدودا 202 هکتار آن شامل محوطه صنعتی می شود. پتروشیمی شیراز در سال 1352 نخستین طرح اولیه طرح اجرا درآورد و بعد در سال 1355 با احداث واحد هایی نظیر DAPو STPPروند گسترش یافت. یکی از بزرگترین طرح های توسعه شرکت در سال 1364 به طول انجامید که در این طرح واحد های جدید تولید آمونیاک، اوره، اسیدنیتریک، نیترات  آمونیوم با ظرفیتی 10 برابر واحد های قدیم به همراه واحد های کل آلکالی، متانول، پرکلرین و آرگون در سال های 1372، 1369، 1367، 1373 به کار برده شدند.

 

آنالیز کود اوره 46% گرانول شیراز

Property Nitrogen content Moisture Biuert Particle Size (2-4 mm) Formaldehyde
Units %wt %wt %wt % %wt
Test Method ISO 5315 ISO 2753 ISO 2754 ISO 2754 Bs 6806-1
Value MIN. 46 MAX 0.5 .MAX MIN 90 MAX 0.55

 

آنالیز کود اوره 46% پریل شیراز

property Nitrogen content Moisture Biuert Particle Size (1-2.84 mm)
unit %wt %wt %wt %wt
Test Method ISO 5315 ISO 2753 ISO 2754 ISO 8397
value MIN. 46 MAX 0.3 MSX 1 MIN 90

 

قیمت کود اوره پتروشیمی شیراز

قیمت کود اوره شیراز در ایران به شکل دولتی، آزاد رسمی، آزاد بازاری  و تقسیم می شود.  می توان گفت قیمت کود شیمیایی اوره سفید  هر کیسه به صورت آزاد با قیمت بالاتر در بورس عرضه می شود.

همچین پتروشیمی شیراز در صادرات کود اوره بسیار موفق عمل کرده است و قیمت کود اوره صادراتی در مقایسه با دیگر کشورهای تامین کننده بسیار مناسب است و کیفیت خوبی را نیز دارد که باعث می شود طرفداران زیادی را داشته باشد. که در دو نوع کود اوره پریل و گرانول صادراتی عرضه می شود.

کود اوره شیراز شامل 46 درصد نیتروژن بوده که یک عنصر پایدار به شمار رفته و به راحتی می تواند به شکل های دیگ نیتروژن نگهداری، حمل و به کار رود. یکی از دلیل هایی که این کود در بین کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است، بدون اثر بودن آن در آتش سوزی می باشد. با وجود این که این کود دارای مزیت های بسیار است ولی باید احتیاط هایی در نظر گرفته شود، به عنوان مثال در حین نگهداری باید اطمینان داشته باشید که به هیچ عنوان در جوار نیترات آمونیوم نگهداری نشود و دور از دانه های ذرت نگهداری شود.

کود اوره یکی از رایج ترین کود های نیتروژنی در جهان می باشد که به رنگ سفید و بلورین می باشد و میزان نیتروژن آن نسبت به دیگر کود های نیتروژن دار در بازار بیشتر است. این کود بیشتر در صنعت کشاورزی به عنوان یک کود برای افزایش تولید گیاهان و محصول زراعی استفاده شود. می توان گفت کشاورزی صنعتی کود اوره را به عنوان بهترین کود در نظر گرفته است. در دهه قبل از این کود به عنوان بهترین جایگزین برای نیترات آمونیوم گفته شده، فواید و عملکرد این کود در کشاورزی مورد آزمایش قرار گرفته است. با ادامه روند توسعه و به دنبال خارج ساختن واحد های قدیمی از چرخه تولید، طرح اوره و آمونیاک سوم پتروشیمی شیراز در سال  1395 بهره برداری شد.

خواص کود اوره پتروشیمی شیراز

کود اوره به صورت جامد و محلول در خاک یا در محصولات خاص به عنوان اسپری استفاده می شود. این کود شیمیایی سفید برای گوجه فرنگی یا تمام محصولات زراعی و باغات استفاده می شود که علت 4 برابر شدن محصولات می شود. این کود می تواند بهره وری خاک را افزایش دهد و با فراهم کردن عناصری که گیاهان نیاز دارند، حیات گیاه را پایدار نگه دارند. گیاهان نیتروژن را به صورت معدنی آن از خاک جذب کرده و وقتی که برای اولین بار در خاک مورد استفاده قرار می گیرد، اوره در خاک به خوبی حل شده و آمونیوم در نهایت به نیترات تبدیل می شود. زمان مورد نیاز برای تبدیل اوره به آمونیوم با توجه به دما و رطوبت در نظر گرفته می شود. زمان مورد نیاز برای تبدیل اوره به آمونیوم با توجه به دما و رطوبت سنجیده می شود. معمولا این آزمایش بعد از 24 ساعت بعد از استعمال اتفاق می افتد و در مدت 2 الی 5 روز تکمیل می شود. این واکنش در سرما و شرایط اشباع از آب کند تر می شود.

انواع کود اوره

کود اوره انواع مختلفی دارد که هر یک دارای کاربرد و ویژگی های خاص می باشد. در ادامه به شرح این دو نوع کوره می پردازیم:

اوره پریل

اوره پریل یکی از انواع کود اوره می باشد. این ماده با ریختن انواع کود اوره مایع از یک برج پرتابل ایجاد می شود و در نهایت دانه های کوچک و کروی ایجاد می شود. اوره پریل به راحتی قابل حمل و قابل استفاده می باشد و می توان گفت انتخابی محبوب برای کشاورزان و باغداران است. اوره پریل قبل از کاشت مستقیم به خاک اعمال شده و همینطور می توان از آن برای لایه سطحی گیاهان استفاده کرد. گرانول ها در خاک حل شده و نیتروژن آزاد می کنند به گونه ای که می تواند به راحتی توسط ریشه های گیاه جذب شود.

اوره گرانول

کود اوره گرانول یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی CO(NH2) با شکل ظاهری سفید رنگ و گرانوله است که به صورت گسترده به عنوان کود نیتروژن در جهان استفاده می شود. حدودا 90 درصد تولید جهانی کود اوره در مصارف کشاورزی کاربرد دارد و دارای بالاترین میزان نیتروژن در بین کود های جامد نیتروژنی است. اندازه بزرگتر و چگالی بالاتر سبب می شود که کمتر در معرض رانش باد قرار گیرند و بیشتر استفاده شوند. همینطور کندتر از اوره ریز حل می شود و آزاد سازی بهتری نسبت به نیتروژن فراهم می کند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36646

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.