به گزارش اخبار اقتصادی، روند نزولی قیمت ها در بازار ارز تنها در روز شنبه ادامه داشت و به روز یکشنبه نرسید، قیمت دلار که اغلب با اخبار سیاسی بالا و پایین می رفت، روز قبل در واکنش به افزایش قیمت دلار افزایش یافت. اقدامات بازارساز، در ابتدای روز گذشته با ارسال نامه ای از وزارت حراست به رسانه ها، خودروسازان اعلام کردند که در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به منابع ارزی نفتی خارجی. شرکت ها برای درخواست ثبت سفارش خود از منابع مورد تایید بانک مرکزی غیر از نیما باید منبع ارزی را بررسی کنند.

این خبر در ابتدای روز قبل از گشایش بازار ارز در شبکه های خبری تحت عنوان سیگنال ارزی منتشر شد، زیرا روز جمعه خبر آزادسازی منابع ارزی ایران منتشر شد و وی ابراز امیدواری کرد که بازار دست خالق برای کنترل بازار باز می شود. در این خبر به نوعی اشاره شد که احتمالاً بازارساز نمی خواهد از منابع ارزی برای کنترل بازار و قیمت ارز استفاده کند یا نیاز ارزی کشور بیش از میزان منابع آزاد شده باشد. .

تزریق اخبار به بازار ارز از طریق بازاراز به همین جا ختم نشد و خبر حذف نرخ نیما از واردات گوشت قرمز و چای نیز منتشر شد که نگرانی ها در مورد سطح کشور را تشدید کرد. قیمت منابع ارزی این خبر که در همان ایام توسط کانال تلگرامی مرکز مبادلات ایران منتشر شد، بعدا تکذیب و از کانال حذف شد و دلار از محدوده قیمتی که پیشروی کرده بود اندکی کاهش یافت.

در چنین شرایطی روز قبل رگباری از اخبار به راه افتاد و برخی از کانال های بازار ارز این خبر را به عنوان سیگنال ارزی مطرح کردند، برخی نگران منابع ارزی بودند و گفتند منابع ارزی بانک مرکزی است. احتمالاً محدود است، اما برخی نیز تعبیر کردند که بانک مرکزی از فضای مثبت ایجاد شده برای اصلاح رویه استفاده کرده و همانطور که اقتصاددانان توصیه کرده بودند با استفاده از این فضا در جهت افزایش قدرت بازار در تعیین قیمت ها حرکت می کند. برای اینکه منابع را هدر ندهند، بازار سیاه و قاچاق را کاهش می دهند که منابع ارزی را از بین می برد.

همزمان با انتشار اخباری از سوی بانک مرکزی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از لزوم جهش تولید مسکن صحبت کرد و گفت: شعار سیدابراهیم راسی رئیس جمهور تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن بوده است اما تاکنون این هدف محقق نشده است، احتمالا منابعی برای تامین مالی این هدف در حال بررسی است اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد سابقه اجرای پروژه مسکن مهر در دولت محمود احمدی نژاد است.تحلیلگران معتقدند مسکن مهر فاینانس در آن زمان زمینه را برای جهش قیمت ارز در دوره احمدی نژاد فراهم کرد، اکنون در شرایطی که درآمدهای ارزی محدود و منابع مالی کمتری در دسترس است، اجرای طرح گسترده مسکن می تواند بانک ها را تحت فشار قرار دهد و زمینه را فراهم کند. جهش ارز

اخبار سراسری روز گذشته اجازه نداد به اظهارات خبرنگار الجزیره توجه شود. هاشم علی، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که منابع ارزی آزاد شده توسط ایران حدود 23 میلیارد دلار است. حدود 6 میلیارد دلار از کره جنوبی به بانک قطر، 12 میلیارد دلار از عراق به بانک عمان و 5 میلیارد دلار از ژاپن به بانک امارات متحده عربی، که در مجموع 23000 میلیون دلار است. این خبر زمانی جلب توجه می کند که پیش از سفر حسین امیر عبداللهیان به ژاپن، موضوع رایزنی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در ژاپن در خبرگزاری های داخلی مطرح شد و محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت: آزادسازی منابع ارزی ادامه دارد و اعلام شده است که آزادسازی های بیشتری در پی خواهد داشت. اما پس از بررسی این خبر و اخبار این روزهای منطقه، نگرانی منطقی به نظر می رسد، آمریکا در سال 2016، قبل از توافق برجام، 400 میلیون دلار دارایی در اختیار ایران قرار داد، اما در شرایطی که شرایط ایران وجود داشت. و آمریکا سخت است نرخ آزادسازی منابع ارزی چندین برابر افزایش یافته است. از آنجایی که آمریکا به دنبال عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان تا زمان انتخابات است، اگر عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی در پشت صحنه آزادسازی پیش رود، ممکن است بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد. دلار تاکنون به اخبار سیاسی از جمله بیانیه همراهی چین در شورای همکاری خلیج فارس واکنش منفی نشان داده است و اگر پایان این آزادسازی نیز خبر عادی سازی روابط دو کشور باشد، ممکن است به چالشی برای این موضوع وارد شود. سکه بازار.

دلیل فنی رشد نرخ ارز

حباب درهم روز قبل افزایش یافت که با توجه به قدرت بازارساز برای کنترل درهم در روز قبل تعجب آور بود، اما رشد قیمت دلار امروز برخی از شگفتی ها را کاهش داد، از نظر فنی، دلار و درهم. روز شنبه با شکاف منفی باز شد، بنابراین رشد امروز قیمت دلار و درهم ممکن است به معنای پرکردن شکاف در نمودار درهم و دلار و ادامه روند نزولی در بازار ارز باشد.

حباب سکه بالاست

سکه در حال حاضر تنها یک روز در کانال 27 میلیون تومان دوام آورده و روز قبل به کانال 28 میلیون تومان بازگشته است.

در شرایطی که حباب سکه بالاست، ممکن است ریسک خرید آن همچنان بالا باشد، اما مقاومت نیم کانال 28 میلیون و 500 هزار تومانی که سکه نتوانست در بالای آن تثبیت شود، بیشترین مقاومت است. واحد پول. در کوتاه مدت، اگر تثبیت بالایی آن اتفاق نیفتد، ارز ممکن است در جهت اصلاح گام بردارد.

روز اخبار بازار سرمایه

بازار سرمایه روزی پر از خبر را سپری کرد در حالی که تعیین سقف بنزین در گروه پالایشگاهی بی تاثیر نماند، گروه خودرویی واکنش مثبتی به نامه وزیر صمت نشان نداد اما در مجموع اخباری از لا حذف نرخ نیما برخی کالاها با استقبال خوب بورس مواجه شد و با گذشت زمان و نزدیک شدن به پایان مذاکرات، پس از اصلاح مهم گروه خودرو و اطلاعیه، بر تعداد سهام سبز در بازار افزوده شد. از معامله ، بازار منتظر سیگنال های مثبت گروه خودرویی است، البته بازگشت دلار و کاهش ناچیز آن در شکل گیری نوسانات فزاینده در روز گذشته موثر بوده است.

در مجموع تمامی اخباری که بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد مورد توجه فعالان بازار سرمایه نیز قرار گرفت. از نظر فنی، شاخص کل به حمایت از خط روند صعودی نزدیک است و در محدوده 1.95 میلیون واحدی به این حمایت مهم خواهد رسید.