• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

یخ بازار اجاره کی آب می‌شود؟

  • کد خبر : 1520
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
یخ بازار اجاره کی آب می‌شود؟

به گزارش اخبار اقتصادی

بازار اجاره در هفته های پایانی سال نسبتا آرام است. با توجه به اینکه جابجایی مستاجران معمولا از اواخر بهار شروع می شود، هنوز نرخ های جدید در بازار اجاره ظاهر نشده است. زیرا تعداد قراردادها آنقدر زیاد نیست که مبنای قیمت گذاری باشد.

دلالان املاک می گویند که نوسانات بازار اجاره در نیمه دوم امسال چندان شدید نبوده است. در هفته های قبل از عید معمولاً بازار اجاره بها کاهش می یابد و قراردادهای خرید و فروش مسکن در مقایسه با قراردادهای اجاره رونق بیشتری دارد. این موضوع ناشی از انتظارات تورمی است و مسکن همواره به عنوان دارایی ایمن در برابر تورم شناخته می شود.

نرخ اجاره و ودیعه در بازار مسکن شهر تهران بر اساس موقعیت، قدمت ساختمان و امکانات خانه ها متفاوت است. امروز شنبه 15 اسفند 1401 نرخ رهن آپارتمان 40 متری در محله سلسبیل منطقه 10 با قدمت 16 سال در طبقه دوم انباری 230 میلیون تعیین شده است. تومان.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان در همین منطقه با سن ساخت پایین و امکانات کامل هستید، باید هزینه بیشتری بپردازید. به عنوان مثال طبق آگهی در محله سلبیل رهن کامل یک آپارتمان 40 متری با سن ساخت 2 سال و امکانات کامل شامل آسانسور، پارکینگ و انباری 350 میلیون تومان تعیین شده است.

گزارش مرکز آمار حاکی از افزایش 41.6 درصدی اجاره بها در کل کشور طی سال جاری نسبت به سال 1400 است که شاخص ماهانه نیز نسبت به دی ماه 2.3 درصد افزایش نشان می دهد.

در شهر تهران بررسی های میدانی حکایت از افزایش 40 درصدی اجاره بها در پایتخت نسبت به سال گذشته دارد. این در حالی است که آخرین گزارش مرکز آمار نشان می دهد قیمت هر مترمربع خانه در تهران نسبت به دی ماه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1520

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.