• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

گزارش واردات کشور برای 8 ماه از سال؛ «تلفن همراه» در رتبه دوم + جدول قرار گرفت

  • کد خبر : 31632
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
گزارش واردات کشور برای 8 ماه از سال؛  «تلفن همراه» در رتبه دوم + جدول قرار گرفت

اکوایران: «ذرت برای دام» پیشتاز واردات کشور در هشت ماهه امسال بود. اطلاعات گمرک نشان می دهد که «گوشی های هوشمند» و «لوبیا سویا» در رده بعدی محصولات وارداتی در دوره مورد بررسی قرار دارند.

اخبار اقتصادی؛ اطلاعات اعلام شده از سوی گمرک نشان می دهد در دوره مورد بررسی، حجم کالاهای وارداتی به کشور معادل 24 میلیون و 409 هزار تن به ارزش 42 میلیارد و 199 میلیون بوده که از نظر وزنی 4.32 درصد افزایش را نشان می دهد. و 12.36 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل. درصد از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل.

گسترش جایگاه «متانول» در بازار صادراتی ایران؛ آمار صادرات هشت ماهه 1402 + نمودار

بر اساس داده های اعلام شده توسط گمرک در دوره مورد بررسی، “ذرت حیوانی”، “سایر گوشی های هوشمند ذکر نشده”، “دانه سویای تراریخته”، “قطعات جداگانه برای تولید خودرو”، “روغن تخمه آفتابگردان، گلرنگ خام” . “طلای کار نشده (از جمله طلای روکش پلاتین) برای اهداف غیر پولی”، “برنج قهوه ای صیقل داده شده”، “گندم نرم”، “جو بدون دانه” و “فقط تراکتورهای موتور پیستونی” در میان 10 محصول دارای بالاترین ارزش واردات اگر به جدول واردات کشور نگاه کنیم، می توان گفت که در دوره مورد بررسی شاهد اضافه شدن «تراکتور با موتورهای پیستونی احتراق داخلی» به کل کالاهای وارداتی بوده ایم.

وضعیت واردات محصولات غیرنفتی

ارزیابی روند صادرات کشور در 8 ماهه امسال نشان می دهد که ارزش ذرت دامی در دوره مورد بررسی 2 میلیارد و 450 میلیون دلار بوده است.

از سوی دیگر، روند واردات کالا به کشور نشان می‌دهد که در دوره مورد بررسی، ارزش واردات «سایر گوشی‌های هوشمند نامشخص» یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ثبت شده است و در رتبه سوم «سویای تراریخته» قرار گرفته است. با ارزش یک میلیارد و 410 میلیون دلار است.این کد وارداتی شامل گوشی های هوشمند وارداتی قطعات و مونتاژ شده در ایران نمی شود.این آمار نشان دهنده اهمیت واردات این محصول و تقاضای آن در داخل کشور است که باعث واردات شده است. این محصول دومین واردات مهم در کشور است.

ارزش واردات این محصول به خوبی نشان می دهد که ذرت دامی یکی از نهاده های مهم کشور است و واردات این محصول در ماه های اخیر بیشتر از سایر محصولات وارداتی به کشور بوده است.

بر اساس آمار گمرک، در رتبه چهارم کالاهای وارداتی کشور «تک قطعه برای تولید خودروهای بنزینی با حجم سیلندر 2000 سی سی» و ارزش واردات آنها یک میلیارد و 40 میلیون دلار برآورد شده و در رتبه پنجم قرار دارد. “روغن آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب و…” یک میلیارد دلار ارزش دارد.

کشورهای مقصد اصلی صادرات

بر اساس آمار گمرک، طی هشت ماهه امسال بیشترین میزان صادرات کشور به کشورهای «چین» با رقم 9 هزار و 158 میلیون دلار با سهم 28.40 درصدی از ارزش کل صادرات بوده است. عراق» با 1.23 میلیون دلار و سهم 18.68 درصد. «امارات متحده عربی» با 4162 میلیون و 162 میلیون دلار و سهم نزدیک به 13 درصد، «ترکیه» با 3028 میلیون و 28 میلیون دلار و سهم 9.39 درصد و «هند» با 1466.1 میلیارد و 466 میلیون دلار و مشارکت. 4.55 درصد از ارزش کل.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31632

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.