به گزارش اخبار اقتصادی، شرکت سیمان خوزستان (سخوز) اعلام کرد: سهام این شرکت متعلق به شرکت سیمان است. دور و خوزستان (سهام مشاع) را به وثیقه گذاشت.

همچنین سهام شرکت سیمان خزر (سخزر) متعلق به شرکت سیمان است دور و خوزستان است، بیمه است.

با این حال شرکت کود اوره لردگان (شلرد) اعلام کرد: به دلیل نقص برق در خط انتقال برق نیروگاه منطقه ای اصفهان، تولید این شرکت به طور موقت متوقف شده است و در این راستا اقدامات لازم برای رفع مشکل ادامه دارد. مشکلات پیش آمده به محض رفع مشکل و تولید محصول اطلاع رسانی خواهد شد. طبق پیش بینی های فنی طی 3 تا 4 روز آینده روند تولید به حالت عادی باز می گردد. ضمناً با توجه به موجودی محصول اوره شرکت در انبارها و بنادر مجتمع، فروش شرکت ادامه دارد و هیچ مانعی برای فروش وجود نخواهد داشت.

شرکت توسعه نیروگاه جهرم بیان کرد: هزینه سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم از 25 تومان به 75 تومان افزایش می یابد. اما هزینه مالی و آثار نهایی آن پس از تعیین زمان اجرا و ابلاغ رسمی از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) از تغییر تعرفه سوخت نیروگاه ها بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد. هزینه سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه پس از اعلام رسمی وزارت نیرو از ۲۵ تومان به ۷۵ تومان افزایش می یابد. وابستگی این تغییرات اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت داروسازی کوثر (دکوتسار) پس از شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کاهش قیمت سهام اعلام کرد: این مشکل مربوط به عملیات شرکت و تنها به دلیل عرضه و تقاضای بازار است.

شرکت داروسازی دامین (دمین) نیز کاهش قیمت سهم را ناشی از عرضه و تقاضای بازار دانست.

شرکت تایر و لاستیک ایران یاسا (پاسا) اعلام کرد که برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت اکسترودر 8 اینچی کرده و فرآیند تولید این دستگاه را کاملا بومی سازی کرده است.

شرکت تایر سازی ایران (پتایر) اعلام کرد: قیمت لاستیک کشاورزی بیاس نسبت به نرخ قبل از اول شهریور ماه 1402 25 درصد افزایش می یابد.

شرکت بانیان دیزل (خابنیان) از ساخت مولد حرارتی خودتامین کوچک مقیاس با ظرفیت 25 مگاوات در کارخانه این شرکت خبر داد.

اما شرکت سیمان مجد خواف (سخاف) پیشنهاد افزایش 209 درصدی سرمایه این شرکت از محل آورده نقدی سهامداران، حقوق جاری سهامداران و آورده نقدی را برای تکمیل طرح توسعه در حوزه سیمان ارائه کرده است. تولید و همچنین اصلاح ساختار مالی.

بازرس و بازرس قانونی همچنین افزایش سرمایه ۲۸۷ درصدی مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) را تایید کردند.