• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

کاهش نرخ بهره در شهریور ماه

  • کد خبر : 41905
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
کاهش نرخ بهره در شهریور ماه

اکوایران: آمارهای اقتصادی منتشر شده در هفته گذشته همراه با سخنرانی مقامات بانک های مرکزی بزرگ جهان، چشم انداز کاهش هماهنگ نرخ بهره توسط آنها در ماه سپتامبر را تقویت کرده است.

اخبار اقتصادی، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ بهره نقطه برجسته هفته شلوغ بانک های مرکزی بود.

به گزارش فایننشال تایمز، بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست روز پنجشنبه بر روی باز نگه داشتن گزینه ها تمرکز کرد و افکار خود را در مورد آمارهای تورم و رشد دستمزد بالاتر از حد انتظار فعلی توضیح داد. کریستین لاگارد، رئیس این موسسه اعلام کرد که بانک مرکزی تا نشست «سپتامبر» و بررسی رویدادها صبر می کند، بانک مرکزی حاضر به کاهش نرخ بهره است، اما هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد. تیم MPR بر این باور است که اگر داده‌های اقتصادی در تابستان به طور منطقی مطلوب باشد، بانک مرکزی اروپا دوباره نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش خواهد داد.

با این حال، در بریتانیا، داده ها تا حدودی مختلط بود و تفسیر را دشوار می کرد، اما تحلیلگران همچنان معتقدند کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در ماه اوت در راه است.

اولاً، تورم خدمات بریتانیا که روز چهارشنبه منتشر شد، برای اطمینان بخشی به اعضای کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان، که به دنبال شواهد محکمی از کاهش نرخ تورم قبل از کاهش نرخ‌های سیاستی هستند، کمک چندانی نکرد. با این حال، این تورم محدود به قیمت هتل ها بود، بنابراین بانک مرکزی در این زمان می تواند آن را نادیده بگیرد.

با این حال، تنها 24 ساعت بعد، داده های دستمزد بریتانیا نشانه های قوی از کاهش را نشان داد و به سیاست گذاران بانک مرکزی اجازه داد تا نرخ بهره را در ماه آینده بدون استناد به پیش بینی ها کاهش دهند.

در ایالات متحده، چشم انداز فدرال رزرو نیز بهبود یافته است، با سخنرانی مقامات بانک مرکزی و داده ها انتظارات برای اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت می کند.

روز دوشنبه، جروم پاول با خوشحالی در محل باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی نشست تا درباره نرخ تورم سالانه کشور که اکنون به هدف 2 درصدی خود نزدیک شده است، بحث کند. به گفته رئیس کل بانک مرکزی، آخرین داده ها حاکی از سرعت بسیار خوبی از رشد قیمت است.

در حالی که پاول درباره زمان دقیق کاهش نرخ بهره صحبت نکرد، دو مقام ارشد بانک مرکزی روز چهارشنبه گفتند که کاهش نرخ قریب الوقوع است. کریستوفر والر، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو، تصریح کرد که این “قریب الوقوع” به معنای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر است، نه در نشست بانک مرکزی در اواخر این ماه.

تحت عنوان

در ژاپن، تورم اصلی افزایش یافته است و این احتمال را تقویت می کند که بانک مرکزی در نشست اواخر این ماه تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد. با این حال، به گفته تحلیلگران، احتمال افزایش نرخ بهره در پاییز هر چه شواهد بیشتر از ثبات تورم بیشتر باشد، بیشتر است.

رویدادهای هفته آینده از بانک های مرکزی

شاخص هزینه مصرف کننده (PCE) که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش تورم است، جمعه آینده منتشر خواهد شد. داده های شاخص قیمت مصرف کننده (PCI) در اوایل این ماه سریعتر از حد انتظار کاهش یافت. و هر زمان که اعداد PCE با این داده ها مطابقت داشته باشند، همانطور که بسیاری انتظار دارند، انتظارات از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را تقویت خواهند کرد.

از سوی دیگر، پس از آنکه اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال رشد کمتر از حد انتظار را ثبت کرد و نتایج گزارش مشترک 12 فدرال رزرو آمریکا نشان داد که رشد فعالیت های اقتصادی کند شده است، تحلیلگران انتظار دارند که رشد اندکی داشته باشد. رشد تولید ناخالص داخلی در هفته آینده.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41905

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.