• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

کاهش قیمت مس نسبت به ثبات اونس طلا/27 تیر

  • کد خبر : 19158
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کاهش قیمت مس نسبت به ثبات اونس طلا/27 تیر

شفقنا اکونومیک گلوبال- در حالی که معامله گران پس از دو هفته افزایش قیمت ها را کاهش دادند، قیمت طلا از بالاترین سطح یک ماهه خود در روز دوشنبه عقب نشینی کرد، در حالی که قیمت مس به دلیل آمار ضعیف رشد اقتصادی چین، واردکننده بزرگ چین، کاهش یافت.

قیمت فلزات در دو هفته گذشته به شدت افزایش یافته است زیرا دلار به پایین‌ترین حد خود در 15 ماه گذشته رسیده است و یک سری از نرخ‌های ضعیف تورم ایالات متحده را به دنبال دارد. داده‌های ضعیف همچنین این انتظار را افزایش داد که بانک مرکزی ایالات متحده به پایان چرخه افزایش نرخ بهره در سال نزدیک می‌شود.

اما افزایش طلا نیز تا حدودی با نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده محدود شد که به نوبه خود بر تقاضای امن برای فلز زرد تأثیر گذاشت. قیمت ها پس از رسیدن به سطح 1960 دلار در هر اونس در هفته گذشته تا حد زیادی متوقف شده اند.
هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1951.51 دلار رسید، در حالی که هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش به 1955.45 دلار رسید. این دو ابزار در هفته گذشته 1.6 درصد افزایش یافتند.
رشد قیمت مس به دلیل کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم چین متوقف شد
در میان فلزات صنعتی، مس برخی از دستاوردهای اخیر خود را از دست داد زیرا داده ها نشان می دهد رشد اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده مس جهان، در سه ماهه دوم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
معاملات آتی مس پس از افزایش نزدیک به 4 درصدی در هفته گذشته، با 0.7 درصد کاهش به 3.9068 دلار در هر پوند رسید.
داده های دولت در روز دوشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول به سختی رشد کرده است، در حالی که رشد کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
بخش املاک و مستغلات کشور که منبع اصلی تقاضای مس است، همچنان با فروش ضعیف و تاخیر مواجه است، در حالی که فعالیت های تولیدی در سه ماه گذشته در انقباض باقی مانده است.
این نگرانی ها را در مورد ثابت ماندن تقاضای مس در سال جاری در بحبوحه کاهش رشد در چین افزایش داده است. در میان ارزیابی‌های دیگر، تولید صنعتی چین در ماه ژوئن کمی بیشتر از حد انتظار رشد کرد، در حالی که رشد خرده‌فروشی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
با این حال، داده های تجاری منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که واردات مس چین در ماه ژوئن همچنان قوی بوده است، اگرچه این امر تا حدی به افزایش موجودی تولیدکنندگان به دلیل قیمت های نقطه ای ضعیف مس نسبت داده شده است.

منبع: invest.com

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19158

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.