• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

کاهش قابل توجه فشارهای تورمی در ایالات متحده: امیدها برای “فرود نرم اقتصاد” تقویت شد

  • کد خبر : 44651
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کاهش قابل توجه فشارهای تورمی در ایالات متحده: امیدها برای “فرود نرم اقتصاد” تقویت شد

اکوایران: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو (PCE) و مخارج مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته رشد بسیار کمی و کمتر از حد انتظار را ثبت کردند.

اخبار اقتصادی، «شاخص ترجیحی فدرال رزرو» از تورم اصلی آمریکا و هزینه‌های خانوار آمریکا در ماه گذشته رشد خفیفی را ثبت کرد که نشان‌دهنده سرد شدن اقتصاد است.

بر اساس داده‌های اداره آمار اقتصادی منتشر شده در روز جمعه، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که شامل اقلام غذایی و انرژی ناپایدار نمی‌شود، نسبت به ماه قبل 0.1 درصد افزایش یافت. این شاخص در مقیاس سه ماهه رشد 2.1 درصدی را به ثبت رساند که مطابق با هدف تعیین شده توسط بانک مرکزی آمریکا است.

«هزینه‌های خانوار آمریکایی» نیز پس از تعدیل تورم، 0.1 درصد رشد داشته است. «درآمد شخصی اسمی» نیز 0.2 درصد رشد و «نرخ پس انداز» به 4.8 درصد کاهش یافت.

واکنش بازارها به تورم و داده های هزینه

بازدهی خزانه‌داری و شاخص دلار پس از انتشار این خبر کاهش یافت، زیرا انتظارات سرمایه‌گذاران افزایش یافت که این اعداد فدرال رزرو را در مسیر کاهش بیشتر نرخ‌ها نگه می‌دارند و به بحث در مورد اندازه این کاهش‌ها دامن می‌زند. بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره معیار خود را در این ماه 0.5 درصد کاهش داد و با توجه به معاملات آتی، سرمایه گذاران بر سر کاهش بیشتر در ماه نوامبر یا انتخاب یک کاهش کمتر اختلاف نظر دارند.

Kathy Bostiancic، اقتصاددان ارشد Nationwide Financial Services، در یادداشتی نوشت: افزایش جزئی تورم مصرف کننده در ماه گذشته به خودی خود دلیل محکمی برای فدرال رزرو برای ادامه چرخه تسهیل پولی خود فراهم می کند. و افزایش جزئی 0.1 درصدی در مخارج واقعی مصرف‌کننده نیز نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در مخارج خود محتاط شده‌اند و شتاب هزینه‌ها کند می‌شود.

شواهدی از سرد شدن عمومی قیمت ها و کاهش رشد هزینه های مصرف کننده

داده های تورم در ماه اوت حاکی از کاهش گسترده قیمت ها است. قیمت خدمات بدون احتساب مسکن و انرژی برای دومین ماه متوالی رشد 0.2 درصدی را ثبت کرده است. قیمت کالاها به غیر از انرژی و مواد غذایی نیز 0.2 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش را در سه ماه گذشته به خود اختصاص داد.

داده های مربوط به هزینه ها نیز نشان دهنده اقتصادی است که به تدریج در حال کاهش است. مجموع هزینه های خدمات، که بخش عمده مصرف خانوارها را تشکیل می دهد، در ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافت که کمترین افزایش سه ماهه از سال گذشته است. هزینه کالاها نیز پس از افزایش در ماه ژوئیه ثابت ماند.

دستمزدها و حقوق ها بالاترین رشد را از ماه می ثبت کردند. با این حال، رشد درآمد واقعی کند شد.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، پیش بینی ها انتظار دارند که تورم در اوایل سال آینده به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو بازگردد.

این داده‌ها روز جمعه منتشر شد، زیرا بازبینی داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز پنجشنبه نشان داد رشد اقتصادی قوی‌تر و پس‌انداز بیشتری نسبت به گزارش قبلی برای سال‌های 2022 و 2023 گزارش شده بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44651

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.