• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

کاهش رقابت در حلقه آهن اسفنجی

  • کد خبر : 30565
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کاهش رقابت در حلقه آهن اسفنجی

متقاضیان آهن اسفنجی از رقابت قیمت برای به دست آوردن سهمی از عرضه این محصول انصراف دادند. اگرچه تقاضا در این بازار بیشتر از عرضه باقی مانده است، اما عدم رشد قیمت شمش فولاد باعث شد تا پس از چندین هفته رقابت، آهن اسفنجی در روزهای پایانی آبان ماه به قیمت پایه معامله شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، 102 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران به فروش رسید. برای این محصول 134 هزار تن تقاضا ثبت شد. اگرچه حجم تقاضا بیشتر از مقدار عرضه بود، اما این برتری تقاضا بر عرضه، جویندگان آهن اسفنجی را تشویق به رقابت بر سر قیمت نکرد.

طی هفته‌های گذشته، برتری تقاضا بر عرضه در تایر آهن اسفنجی، متقاضیان این محصول را به رقابت در قیمت ترغیب کرد. اما در هفته پایانی آبان ماه رقابت در این دایره کاهش یافت و همین امر باعث شد تا آهن اسفنجی به قیمت پایه معامله شود.

واحدهای احیای آهن اسفنجی تولید خود را با قیمت پایه ۱۱ هزار و ۱۷۱ تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند. عدم وجود رقابت باعث شد که این محصول با همان نرخ پایه به بازار عرضه شود. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون اعضای بورس، کل قیمت فروش آهن اسفنجی به ۱۲ هزار و ۲۰۹ تومان می رسد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30565

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.