• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

کامیون ۶۲ ساله‌ای که ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد!

  • کد خبر : 1589
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
کامیون ۶۲ ساله‌ای که ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد!

به گزارش اخبار اقتصادی

البته مایلار نامی است که در ایران به شهرت رسیده و رسما چنین نامی در بین محصولات مرسدس بنز دیده نمی شود.

تولید این کامیون از سال 59 در آلمان آغاز شد و تا سال 95 برای صادرات ادامه داشت. مدل های سبک تر این سری در مانهایم و مدل های سنگین تر در گاگناو آلمان تولید شد.

کامیون سری L مرسدس به سرعت در آفریقا، آمریکای جنوبی و در نهایت خاورمیانه محبوب شد. به خاورمیانه رسیدیم. مایلار از سال 1339 در ایران تولید و عرضه می شود. قیمت سرسام آور بیش از 3 میلیارد تومان (حدود 57 هزار دلار در زمان نگارش این متن!) برای این مرد 62 ساله در بازار این تعیین شده است. کشور!

کارخانه بزرگ کامیون سازی «گروه صنعتی مشرق» در سال 1338 با لیسانس مرسدس بنز در ایران تأسیس شد و در آن زمان جزو کشورهای ویژه مونتاژ کننده این کامیون ها بود.

مرسدس بنز مایلار در مدل ها و نسخه های مختلفی تولید شد که به اختصار معروف ترین مدل ها را بررسی می کنیم.

کامیون 62 ساله 3 میلیارد تومانی!  / تصویر

مدل 2628 در دو نوع تراکتور و دامپر وارد ایران شد.

موتور OM355LA با حجم 11.5 لیتر و 6 سیلندر خطی در این کامیون توانایی تولید 285 اسب بخار قدرت و 1060 نیوتن متر گشتاور را داشت.

این موتور مجهز به توربوشارژر است.

گیربکس در کامیون 2628 ساخت ZF 16 دنده است.

استاندارد آلایندگی این کامیون یورو 2 بود که از نظر سازگاری با محیط زیست نیازی به توضیح ندارد!

پس از این کامیون 1924 مدل باری و کمپرسی و 2624 مدل کمپرسی در ایران باقی ماندند که طرح پیش فروش آنها به تازگی آغاز شده است.

در این دو مدل همان موتور OM335LA تعبیه شده است.

کامیون 62 ساله 3 میلیارد تومانی!  / تصویر

حال ایران خودرو در اقدامی جدید قصد دارد مدل 2630 را روانه بازار کند. مدلی که مرسدس بنز آن را قبول ندارد! تغییرات ظاهری آن قابل توجه است.

برای کاهش صدمات وحشتناک ناشی از تصادف به اصطلاح سر این کامیون، سپر جلو را ادامه داده اند که معلوم نیست استحکام خوبی داشته باشد یا نه!؟

تغییر قدرت موتور از 250 به 300 اسب بخار، استاندارد آلایندگی یورو 4، ترمز دیسکی جلو و عقب و ترمز ضد قفل ABS از جمله تغییرات و امکانات این کامیون است.

پیکان، پراید و پژو 405 بالاخره از خط تولید خداحافظی کردند; اما معلوم نیست چه عواملی باعث می شود تولید این کامیون و خودروهای مشابه مانند نیسان آبی در ایران متوقف نشود.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1589

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.