• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

چگونه از کارت اشتباه پول پس بگیریم؟

  • کد خبر : 31795
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
چگونه از کارت اشتباه پول پس بگیریم؟

گاهی اوقات با وارد کردن شماره حساب اشتباه در تلفن همراه یا حواله بانکی، می توانید به اشتباه به حساب شخصی دیگری که نام و نشانی او را نمی دانید، پول واریز کنید. در این شرایط چگونه باید پول خود را پس بگیرید؟

حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی انتقال وجه از طریق تلفن همراه و برنامه های بانکی، از طریق عابر بانک و یا راه های دیگری که به لطف فناوری به وجود آمده است، به عنوان یک هدیه عالی برای ما در سفر به بانک ها و حضور در بانک است. صف های طولانی و سرعت انتقال وجه را تا حد شگفت انگیزی افزایش داده است، اما این هدیه عالی یک ایراد کوچک نیز دارد و گاهی اوقات با وارد کردن اشتباه شماره حساب در تلفن همراه یا عابر بانک در حین حضور در If ممکن است ضرر کنید. کسی عجله دارد یا تمرکز کافی ندارد، اشتباهاً به حساب شخص دیگری که نام و آدرس او را نمی داند واریز می کند.

آیا می خواهید بدانید چگونه در این شرایط پول خود را پس بگیرید؟ مقاله زیر را بخوانید:

اپلیکیشن بانکی

شخصی که به اشتباه به حساب دیگری پول واریز کرده است باید برای پیگیری به بانک مربوطه مراجعه کرده و درخواست تماس با شخصی که پول به وی واریز شده است را داشته باشد.

در این شرایط معمولا شعبه بانک با شما همکاری می کند تا اطلاعات تماس را در اختیار شما قرار دهد، اما اگر شعبه به دلیل حفظ حریم خصوصی مشتریان از انجام این کار خودداری کند، می توانید از کارکنان بانک بخواهید که با ذینفع تماس گرفته و درخواست بازپرداخت وجه کنند.

اجتناب از شخصی که پول را برای بازگرداندن آن دریافت می کند

اما گاهی پس از واریز اشتباه به حساب دیگری، دریافت کننده پول از پس دادن مبلغ خودداری می کند و حاضر به بازگرداندن وجه نیست. در این شرایط پیگیری قضایی ضروری است.

قانون چه میگوید؟

در این خصوص، مواد قانون مدنی ایران به رد مالی ای اشاره دارد که بدون دلیل صورت گرفته است.

ماده 301 قانون مدنی مقرر می دارد: هر کس عمداً یا سهواً چیزی را که حقی بر آن ندارد دریافت کند، مکلف است آن را به صاحب آن تسلیم کند.

همچنین ماده 303 این قانون مقرر می‌دارد که هرکس مالی را در حالی که حقی بر آن نداشته است، ضامن اصل مال و منافع آن است اعم از اینکه علم به عدم حق داشته باشد یا نداشته باشد.

بنابراین فردی که مفقود شده می تواند با مراجعه به هیات حل اختلاف یا دادگاه و مراجعه به فیش های واریزی وجه خود را پس بگیرد.

تا زمانی که این فرآیند انجام نشود، در صورتی که گیرنده پول از حساب خود پول برداشت کند یا بخشی از مبلغ را خرج کند، ممکن است اتهام خیانت در امانت به او وارد شود که تشخیص آن با قاضی است.

چه کسی مسئول آزمون است؟

لازم به ذکر است که اگر شخصی به اشتباه مبلغی را به کارت شخص دیگری واریز کند و برای بازپس گیری به مراجع قضایی مراجعه کند، اثبات اشتباه و عدم انجام آن بر عهده فردی است که اشتباهاً مبلغ را واریز کرده است. من مدیون آن شخص هستم.

فقط در نظر داشته باشید که وقتی پول واریز شده مبلغ زیادی نیست، دردسر برگشت پول در صورت امتناع از طرف شخصی که پول به حساب او واریز شده است، قطعا شما را از پیگیری باز می دارد، پس شاید بهتر باشد هنگام ساخت بانک. حواله ها و واریز پول به حساب دیگران، دقت خود را افزایش دهید و کمی تمرکز کنید و با آرامش بیشتری این کار را انجام دهید.

سایت طلا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31795

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.