به گزارش اخبار اقتصادی، دلالان می گویند بازار ارز و ارز پس از طوفان آرام شده است. بازار ارز و طلا که هفته را با طوفانی آغاز کرد و با مقاومتی مواجه شد، روز یکشنبه روندی معکوس داشت. قیمت دلار هرات در معاملات روز شنبه به 52 هزار و 200 تومان رسید و پشت خط 51 هزار و 700 تومان بسته شد.

بازار ارز هرات نیز روز یکشنبه با اختلاف منفی 51 هزار و 400 تومان و زیر خط مقاومتی مهم 51 هزار و 600 تومان آغاز به کار کرد و تا 50 هزار و 900 تومان کاهش یافت، اما در کانال 50 هزار تومان دوام نیاورد و روی 51 هزار تومان بسته شد. . قیمت درهم امارات 14 هزار و 190 تومان باز شد و به 13 هزار و 990 تومان کاهش یافت. با این قیمت درهم، دلار 51 هزار و 300 تومان برآورد شده و در یک مورد استثنایی، دلار تهران به همین میزان یا حتی بالاتر معامله شد.

حمایت حیاتی پیدا کنید

قیمت ارز از 29 میلیون و 850 هزار تومان آغاز شد و با 29 میلیون و 450 هزار تومان کاهش بسته شد. حباب پول روز یکشنبه با کاهش 400 هزار تومانی به 5.2 میلیون تومان رسید. بازارها در روز یکشنبه با کاهش به حمایت اصلی رسیدند.

معامله گران سه عامل را دلیل ریزش بازارها عنوان کردند و خاطرنشان کردند: اولی، وضعیت قرنطینه شدید در بازارها است که باعث شده فروش کوتاه مدت در هر شرایطی سودآور باشد و افزایش یابد. تجار دومین عامل را تزریق بازارسازان و گران فروشی درهم می دانند. سومین و مهم ترین عامل بازار اخبار جنگ است که طبق اخبار پس از طوفان جنگ با آرامش ادامه دارد.

در نیمه اول معاملات، اخباری در بازار منتشر شد مبنی بر اینکه نیویورک تایمز مدعی شد اسرائیل برنامه های حمله زمینی گسترده به نوار غزه را متوقف کرده و حملات نفوذ محدود را جایگزین آن کرده است. این اقدام ارتش اسرائیل در راستای پیشنهاد وزیر دفاع آمریکا است.

در این زمینه خبر دیگری نیز داشتیم: رویترز اعلام کرد که مذاکرات حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر ادامه دارد. پس از حمله طوفانی اسرائیل به غزه در جمعه شب، هر دو خبر مثبت تلقی شدند.

صحبت های وزیر اقتصاد سوژه داغ بازار است

موضوع داغ این بازار، سخنرانی روز شنبه وزیر اقتصاد بود. وزیر اقتصاد روز شنبه از تلاش رسانه های خارجی برای القای افزایش قیمت دلار در سال آینده صحبت کرد. این کلمه در نهایت گزارش قدیمی دولت روحانی را از فایل تلفنی معامله گران حذف کرد و بر اساس آن گزارش، در حال بررسی روند قیمت بازار بودند.

معامله گران فنی معتقدند که بازارها به حمایت های مهمی رسیده اند و الگوی دنباله دار در نمودار سکه دیده شده است. آنها می گویند اگر این الگو در نمودار رعایت نشود، ممکن است بازارها همچنان نزولی باشند. الگوی دنباله دار در انتهای بازار ظاهر می شود، صعودی است و نشانه کاهش قیمت است.

حمایت مهم بازارها در حال حاضر درهم 14 هزار تومان، دلار 51 هزار و 100 تومان، طلای مذاب 10 میلیون و 700 هزار تومان و ارز 29 میلیون و 200 تا 400 هزار تومان است. اگر بازارها بالاتر از این عدد تثبیت شوند، ممکن است افزایش پیدا کنند. در غیر این صورت، ریزش بازارها ادامه خواهد داشت. البته در نقاط فعلی، نمودارها یک خلأ هم داشتند که باید پر می شد.