• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

چرا بازار ارز و ارز در اولین روز کاری دولت پزشکی بالا رفت؟

  • کد خبر : 42267
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
چرا بازار ارز و ارز در اولین روز کاری دولت پزشکی بالا رفت؟

معامله گران می گویند تتر الگوی جدیدی را شکل داده است/ دلار تغییر کانال داد/ قیمت طلای مذاب بالای خط مقاومت بازگشایی شد/ چرا بازار ارز و سکه در اولین روز کاری مدیریت پزشکی افزایش یافت؟

در اولین روز کار آقای مدزیکیان، بازار ارز و ارز دچار نوسان شد. قیمت دلار تهران با 59 هزار تومان افزایش وارد کانال شد و سکه نیز افزایش یافت و به کانال 42 میلیون رسید. معامله گران معتقدند قیمت تحویل دلار به آقای مزیکیان 58600 تا 800 تومان است که حداقل قیمت در نمودار است.

بازار طلا و ارز از روز دوشنبه در حالی آغاز شد که روز یکشنبه به دلیل تعطیلی بانک ها و نبود نرخ درهم تعطیل بود. در این روز تعطیل فضای بازار جنگی بود و شور و هیجان در بازار جوشان بود. قیمت دلار و طلای مذاب در روز یکشنبه تحت تاثیر اخبار تنش بین اسرائیل و لبنان افزایش یافت و این احساسات در بازار روز دوشنبه جاری شد. در مجموع قیمت دلار و ارز روز دوشنبه با صحبت های مثبت باز شد و به نوسانات خود ادامه داد.

نوسانات قیمت سکه و ارز.

قیمت دلار در هرات روز دوشنبه با مظنه مثبت و بالای خط مقاومت 58 هزار و 600 تومان آغاز شد و از همان ابتدا تمایل به افزایش را نشان داد. قیمت دلار هرات در نهایت روی 58 هزار و 900 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات نیز با مظنه مثبت در کانال 16 هزار تومان باز شد و در روند صعودی باقی ماند. قیمت درهم در نیمه دوم به 16140 تومان رسید. آخرین باری که قیمت درهم در این کانال بوده 29 تیرماه بوده است.

در بازار طلا و ارز علاوه بر متغیر اول، قیمت دلار، متغیر دوم نیز با نوسانات اندکی مواجه شد. قیمت جهانی طلا روز دوشنبه بالاتر از قیمت روز جمعه آغاز شد و بالاتر از این سطح در نوسان بود. قیمت سکه امامی با شکاف مثبت 200 هزار تومانی به 41 میلیون و 600 هزار تومان رسید و با یک پله افزایش کانال به 42 میلیون رسید. قیمت ارز 41 میلیون و 950 هزار تومان به پایان رسید و حباب آن در 20 درصد ثابت ماند.

تحلیل بازار و انتظارات

معامله گران فکر می کنند با پایان دولت سیزدهم در روز پنجشنبه هیچ تزریقی در بازار درهم صورت نگرفت و قیمت ها بالا رفت. از نظر این دسته در دو هفته گذشته اخبار منفی در بازار شنیده می شد اما قدرت تزریق بیشتر از اخبار جنگ بود و قیمت ها نوسان چندانی نداشت اما با توقف تزریق. ، این روزها اخبار در بازار دوباره تلاش می کند.

علاوه بر اخبار تنش در منطقه، برخی اخبار دیگر نیز به عنوان سیگنال های منفی در بازار تلقی شد. علاوه بر رکورد نرخ تحویل دلار به دولت آقای مزیکیان، تجار به موجودی خزانه تحویلی به این دولت نیز علاقه مند بودند. موجودی خزانه کشور به 10 نیم و نیم رسیده و گزارشی حاکی از آن است که این مبلغ برای دو سه روز حقوق کارمندان دولت کافی است.

همچنین این روزها در بازار اخباری مبنی بر تاثیر قطعی برق به گوش می رسد و چنین اخباری نیز سیگنالی منفی برای بازار محسوب می شود.

به گفته معامله گران فنی، قیمت ها به منطقه احتیاط رسیده اند و ممکن است تا زمانی که از این منطقه قدرتمند پیشی بگیرند، دوباره اصلاح شوند. از نظر فنی قیمت دلار، سکه و طلای مذاب بین خطوط صعودی و نزولی در نوسان است و به گوشه این دو خط نزدیک می شود. اگر قیمت از سقف کانال نزولی بشکند، ممکن است به افزایش خود ادامه دهد، اما اگر در سقف کانال قیمت واکنش نشان دهد، احتمال اصلاح و رسیدن به انتهای کانال صعودی بیشتر است. البته روز دوشنبه قیمت سکه حواله از سقف کانال نزولی خارج شد اما تثبیت آن مهم است. مقاومت قابل توجه طلای مذاب 15 میلیون و 50 هزار تومان است.

همچنین تحلیلی از قیمت Tether در بازار وجود داشت که در آن بیان شده است که قیمت Tether یک الگوی هارمونیک کلاسیک را تشکیل می دهد. قیمت تتر در معاملات روز دوشنبه از قیمت دلار تهران عقب افتاد. بنابراین، قیمت تتر ممکن است به نوسانات خود ادامه دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42267

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.